ЛФМ Утеплення Вікна та двері Технології Техніка | Ринок Аналітика Новини компаній



ВБН В.2.3-218-532:2007. ВЛАШТУВАННЯ ТОНКОШАРОВИХ ПОКРИТТІВ НА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ ДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ

Оцініть матеріал!
(0 голосів)

 

ВІДОМЧІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

 

 

 

Споруди транспорту

 

 

 

 

 

 

ВЛАШТУВАННЯ ТОНКОШАРОВИХ

ПОКРИТТІВ НА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ

ДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ

 

 

 

 

 

 

ВБН В.2.3-218-532:2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ

Державна служба автомобільних доріг України

(УКРАВТОДОР)

2007


ПЕРЕДМОВА

 

1 РОЗРОБЛЕНО

РОЗРОБНИКИ

Національний транспортний університет

В. Каськів, О. Островерхий,канд. техн. наук;

В. Савенко,д-р техн. наук (керівник розробки)

 

 

2 ВНЕСЕНО

Управління науково-технічної політики;

Департамент автомобільних доріг Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор)

 

 

3 ПОГОДЖЕНО

Міністерство охорони здоров'я України

Висновок від 29.09.2006 року № 05.03.02-07/46526

 

 

 

Мінбуд України

Лист від 03.03. 2007 року № 11/9-250

 

 

4 ЗАТВЕРДЖЕНО ТА

НАДАНО ЧИННОСТІ

Державна служба автомобільних доріг України

(Укравтодор)

Наказ від 22.032007 року № 118

 

Чинні з 01.04.2007 р

 

 

5 ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ

 



ВІДОМЧІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ

 

Споруди транспорту. Влаштування

тонкошарових покриттів на автомобільних

дорогах державного значення

ВБНВ.2.3-218-532:2007

Вводяться вперше

 

Чинні від 2007-...-

 

Ці Норми поширюються на виконання та приймання робіт з влаштування тонкошарових покриттів (далі –ТШП) із сумішей асфальтобетонних гарячих, щебенево-мастикових і холодних литих на автомобільних дорогах державного значення.

Ці Норми призначені для використання будівельними та експлуатаційними організаціями, які виконують роботи з влаштування тонкошарових покриттів на автомобільних дорогах загального користування.

Перелік нормативних документів, на які є посилання у цих Нормах наведено у додатку А.

Терміни, визначення понять, познаки та скорочення наведені у додатку Б.

 

1 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

            1.1 Тонкошарові покриття призначені для подовження міжремонтного строку експлуатації дорожніх одягів згідно з ВБН Г.1-218-050; для забезпечення комфортного безпечного руху транспортних засобів по дорозі; для покращення рівності та зчеплення. ТШП поліпшують санітарно-гігієнічні та екологічні вимоги: безшумність, зручність механічного прибирання, відведення поверхневих вод тощо.

            1.2 Тонкошарові покриття при їх проектуванні застосовують згідно з ДБН В.2.3-4; ВБН В.2.3-218-175; ВБН В.2.3-218-186, враховуючи рівність шару дорожнього одягу, на який укладається ТШП, та нормативні значення зчіпних властивостей поверхні покриттів автомобільних доріг згідно з ДСТУ 3587.

 

2 КЛАСИФІКАЦІЯ І ВИМОГИ ДО ТОНКОШАРОВИХ ПОКРИТТІВ

 

            2.1 За товщиною тонкошарові покриття поділяють на:

            - тонкі –понад 35 ммдо 50 ммвключ.;

            - особливо тонкі –понад 20 ммдо 35 ммвключ.;

            - надтонкі, мм –20, не більше.

            2.2 За температурою приготування та влаштування:

- тонкошарові покриття із сумішей асфальтобетонних гарячих щільних для верхніх шарів, типу Б за гранулометрією згідно з ДСТУ Б В.2.7-119 та сумішей асфальтобетонних щебенево-мастикових згідно з ДСТУ Б В.2.7-127;

- тонкошарові покриття із сумішей асфальтобетонних холодних литих згідно з ВБН В.2.3-218-175.

2.3Рівність на поверхні ТШП та коефіцієнт зчеплення з колесом автомобіля повинен відповідати вимогам ДСТУ 3587.

2.4Поверхня улаштованого покриття повинна мати поздовжній похил відповідно з поздовжнім профілем дороги згідно з ДБН В.2.3-4 і поперечний –існуючий.

 

3 УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ТОНКОШАРОВИХ ПОКРИТТІВ

 

3.1Технологія влаштування ТШП залежно від виду робіт і матеріалу існуючого покриття наведена у таблиці 3.1.

            3.2 ТШП призначають згідно з вимогами таблиці 3.2.

Вибір технології влаштування ТШП залежить від: проектного розрахункового дорожнього одягу для нового будівництва (реконструкції) автомобільної дороги або від її категорії згідно з ДБН В.2.3-4; матеріалу існуючого покриття; сумарної нерівності поверхні існуючого покриття автомобільної дороги згідно з ДСТУ Б В.2.3-3.

 

Таблиця 3.1

 

 

 

 

 

 

Тип ТШП

Товщина

шару, мм

Технологія влаштування ТШП

Ремонт

Нове будівництво

(реконструкція)

Асфальтобетон,

поверхнева обробка

Цементобетон

Асфальтобетон

Тонке

35-50

АБ,ЩМА

ЩМА

ЩМА

Особливо тонке

20-35

ЩМА

Надтонке

20, не більше

ХЛАБ

ХЛАБ

 


Таблиця 3.2

 

 

Сумарна нерівність існуючого покриття, см/км

Категорія

дороги

Технологія влаштування ТШП при матеріалі існуючого покриття

асфальтобетон,

поверхнева обробка

цементобетон

менше 90

І-ІІІ

ХЛАБ, ЩМА, АБ

ХЛАБ, ЩМА

90-110

І-ІІІ

ЩМА, АБ

ЩМА

110-120

ІІ-ІІІ

ЩМА, АБ

ЩМА

120-180

III

АБ

ЩМА

 

3.3У випадках, коли влаштування ТШП можливе за декількома технологіями потрібно виконати техніко-економічні розрахунки, на підставі яких визначають найбільш раціональну.

3.4Вимоги до основи (існуючого покриття)

3.4.1Основа, по якій влаштовують тонкошарове покриття, повинна мати коефіцієнт міцності згідно з ВБН В.2.3-218-186, але не менше 0,9.

3.4.2Придатними для влаштування захисних шарів із асфальтобетону холодного литого є основи, в яких максимальний просвіт під рейкою не перевищує 40 мм(при вимірюваннях в поперечному напрямку руху згідно з ДСТУБВ.2.3-3).

3.4.3При сумарній нерівності більше 90 см/км (при вимірюваннях згідно з ДСТУ Б В.2.3-3) основа повинна бути попередньо вирівняна методом холодного фрезерування або шаром із суміші асфальтобетонної гарячої.

 

4 ВИМОГИ ДО МАТЕРІАЛІВ

 

4.1Для влаштування тонкошарових покриттів з асфальтобетону гарячого використовують суміші асфальтобетонні дрібнозернисті згідно з ДСТУ Б В.2.7-119 і щебенево-мастикові згідно з ДСТУ Б В.2.7-127.

4.2Для влаштування тонкошарових покриттів з асфальтобетону холодного литого використовують суміші асфальтобетонні холодні литі згідно з ТУ У В.2.7-45.2-00018112-208.

4.3Для приготування сумішей слід застосовувати такі сировинні компоненти: в'язкі нафтові дорожні бітуми згідно з ДСТУ 4044;повільнорозпадні катіонні бітумні емульсії згідно з ТУ У В.2.7-24.1-03450778-092; поверхнево-активні речовини типу хлористих або оцтовокислих солей моноамінів, поліамінів, амідоамінів, четвертинних солей амонію за технічними умовами заводів-виробників; цементи загальнобудівельного призначення згідно з ДСТУ Б В.2.7-46 або мінеральні тонкодисперсні наповнювачі (молотий вапняк, доломіт, базальт, зола) згідно з ГОСТ 16557; щебінь, щебенево-піщані суміші і висівки згідно з ДСТУ Б В.2.7-30, ДСТУ Б В.2.7-34, ДСТУ Б В.2.7-74,ДСТУ Б В.2.7-75, ДСТУ Б.В.2.7-32, ДСТУ Б.В.2.7-33, ДСТУ Б.В.2.7-76, які отримують при подрібненні переважно вивержених або метаморфічних гірських порід із границею міцності на стиск не менше 100 МПа; мінеральний порошок згідно з ДСТУ Б В.2.7-121; питну воду згідно з ГОСТ 2874 або технічну воду згідно з ГОСТ 6709, ГОСТ 23732. У випадку незадовільного зчеплення бітуму з поверхнею кислих кам'яних матеріалів, яке не дозволяє забезпечити необхідне значення коефіцієнта водостійкості, потрібно використовувати катіонні поверхнево-активні речовини, активацію поверхні кам'яних матеріалів або інші технологічні способи.

 

5 ВЛАШТУВАННЯ ТОНКОШАРОВИХ ПОКРИТТІВ

 

5.1Погодні умови. Роботи з влаштування ТШП виконують, якщо температура повітря протягом 48 год була не менше ніж плюс 10 °С та за прогнозом має тенденцію до підвищення. У будь-якому випадку, коли відносна вологість повітря перевищує 80 % або погода є похмурою, необхідно перевірити прогноз погоди і прийняти рішення щодо виконання робіт.

Влаштування ТШП із сумішей асфальтобетонних гарячих та щебенево-мастикових у дощову погоду і по вологому покриттю заборонено.

Влаштування ТШП із суміші асфальтобетонної холодної литої дозволяється при температурі не менше ніж плюс 5 °С, якщо остання має тенденцію до підвищення, та на вологому покритті при відсутності води.

5.2Підготовчі роботи до влаштування тонкошарового покриття

5.2.1Ділянку проведення робіт на довжину захватки огороджують у порядку, обумовленому згідно з ІНУВ.3.2-218-051.

5.2.3Вибоїни або зміни профілю покриття у вигляді просідань, невеликих за площею ділянок із сильною або середньою гребінкою (до 3 % площі на один кілометр) усувають заздалегідь шляхом виконання ремонту сумішшю асфальтобетонною гарячою або емульсійно-мінеральною. Допускається холодне фрезерування покриття у місцях вибоїн і ям. При наявності ділянок із гребінкою або напливами, покриття на них фрезерують і замінюють новим матеріалом.

Усі тріщини і шви у покритті (основі) шириною більше 6 ммповинні бути відремонтовані і герметизовані.

5.2.4Перед початком влаштування тонкошарового покриття дорожнє покриття потрібно очистити від пилу та бруду механічними щітками, а за необхідності промити водою.

5.2.5Перед влаштуванням ТШП по цементобетонному покриттю за 0,5- 1,0 місяці виконують роботи з ремонту швів і тріщин із заміною зруйнованих бетонних плит та швів розширення.

З метою запобігання руйнування ТШП, після виконання ремонтних робіт, потрібно влаштувати прошарок за мембранною технологією.

5.2.6При виконанні робіт по асфальтобетонному покриттю з викришуванням та по цементобетонному покриттю, за 30-60 хв до початку влаштування тонкошарового покриття необхідно зробити підгрунтовку швидкорозпадною бітумною емульсією згідно з ТУ У В.2.7-24.1-03450778-092 з нормою витрати 0,4‑0,6 л/м2.

5.2.7Перед влаштуванням ТШП із суміші асфальтобетонної холодної литої, у випадку коли підґрунтовку не виконують, а температура поверхні існуючого покриття вище плюс 30 °С, потрібно обов'язково зволожити покриття водою з нормою витрати 0,2-0,3 л/м2.

5.2.8Вирівнювання основи перед влаштування ТШП із суміші асфальтобетонної холодної литої

5.2.8.1Вирівнювання існуючого покриття виконують з метою заповнення колії глибиною до 40 мм, вирівнювання й заповнення тріщин, дрібних вибоїн і незначних нерівностей. Технологію вирівнювання призначають згідно з вимогами таблиці 5.1.

5.2.8.2Вирівнюючий (перший) шар влаштовують на основах із сумарною нерівністю поверхні не більше 90 см/км способом „шпатлювання" холодною литою асфальтобетонною сумішшю типів 0/7, 0/10, 0/15 мм згідно з ТУ У В.2.7-45.2-00018112-208.

Якщо сумарна нерівність більше 90 см/км, то вирівнювання виконують сумішами асфальтобетонними гарячими згідно з ДСТУ Б В.2.7-119 за технологією, наведеною у 5.2.9 цих Норм. Рішення щодо необхідності виконання такого вирівнювання необхідно приймати на підставі техніко-економічних обґрунтувань.

 

Таблиця 5.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип існуючого покриття

з дефектами

Тип суміші,

мм

Кількість проходів при укладанні вирівнюючого шару

Орієнтовна витрата суміші асфальтобетонної

холодної литої, т / 1000 м2

Асфальтобетон, поверхнева обробка

Сумарна нерівність 40-90 см/км

0/7, 0/10

1

8-10

Колія глибиною, мм

10-15

0/7

2

15-25

0/10, 0/15

1

15-25

0/7, 0/10, 0/15

2

25-35

25-35

0/10, 0/15

2

35-45

35-40

0/10,0/15

2

40-55

Цементобетон

0/7, 0/10, 0/15

1

10-12

 

5.2.8.3Колію заповнюють проходами шириною 2,4 мпо кожному її заглибленню. З метою мінімізації витрати матеріалу при заповненні колії лінія проходу крайньої від оператора лижі повинна бути розмічена крейдою. Витрату матеріалу призначають згідно з рекомендаціями таблиці 5.1. Зайвий матеріал, який виступає над поверхнею колії більше ніж на 3 ммпісля 24 год ущільнення колесами автотранспорту усувають холодним фрезеруванням. Шов між сусідніми проходами повинен бути 25-150 мм.

5.2.9Вирівнювання основи перед влаштування тонкошарового покриття із сумішей асфальтобетонних гарячих або щебенево-мастикових

5.2.9.1Поверхню існуючого покриття вирівнюють сумішами асфальтобетонними гарячими згідно з ДСТУ Б В.2.7-119.

5.2.9.2Планове положення місць вирівнювання встановлюють на основі даних про нівелювання існуючого покриття з пікетажною прив'язкою. Вирівнюючий шар укладають шарами, товщина яких складає

1,5-3,0 розміри найбільших зерен суміші асфальтобетонної. Кількість таких шарів залежить від глибини впадини нерівності.

5.2.9.3Укладання вирівнюючого шару(ів) необхідно виконувати асфальтоукладальниками та ущільнювати котками за традиційною технологією. У місцях, де товщина такого шару менше 2 розмірів максимальної фракції суміші асфальтобетонної, асфальтоукладальник повинен працювати з відключеними віброплитами та/або вібробрусами, а котки – без вібраторів.

5.2.9.4Орієнтовна витрата суміші асфальтобетонної гарячої на вирівнювання 1000 м2 основи повинна відповідати вимогам таблиці 5.2.

 

Таблиця 5.2

Сумарна нерівність існуючого

покриття, см/км

Орієнтовна витрата суміші

асфальтобетонної гарячої, т / 1000 м2

менше 90

менше 21,7

90-150

21,7-36,2

150-200

36,2-48,3

200-250

48,3-60,4

250-300

60,4-72,5

 


5.3 Влаштування ТШП із сумішей асфальтобетонних гарячих або щебенево-мастикових

5.3.1Для приготування сумішей потрібно використовувати асфальтозмішувальні установки періодичної дії з продуктивністю не менше 80 т/год.

5.3.2Укладання ТШП здійснюють спеціально обладнаними для розподілу емульсії асфальтоукладальниками або комбінацією механізмів, яка складається із спеціального автогудронатора з миттєвою зупинкою і стартом видачі емульсії та автоматичним контролем витрати й асфальтоукладальником.

Персональний склад бригади і технологію виконання робіт встановлюють у проекті виконання робіт.

5.3.3Шар приклеювання та герметизації наносять шляхом розподілу полімермодифікованої катіонної бітумної емульсії під тиском з неперервним вимірюванням витрати. При цьому температура емульсії повинна складати 60 –80 °С, а витрата –(0,9±0,2) л/м2 покриття.

5.3.4Укладання ТШП із сумішей асфальтобетонних гарячих або щебенево-мастикових допускається за відсутності дощу на суху або вологу (але не мокру) поверхню, якщо температура цієї поверхні не нижче ніж плюс 10 °С.

5.3.5Суміш асфальтобетонна, яка безперервно поступає в асфальтоукладач повинна мати температуру в межах від 140 °С до 170 °С, а у перших двох автомобілях –від 165 °С до 175 °С з метою розігріву робочих вузлів машини.

5.3.6Рух транзитного і будівельного автотранспорту по укладеному шару можна відкривати на відстані не менше ніж 100 мпозаду останнього працюючого котка.

5.3.7При укладанні ТШП товщиною менше 3 смсередній темп укладання повинен складати 10 м/хв.

5.3.8Засоби і заходи ефективного ущільнення тонких шарів із сумішей асфальтобетонних визначають згідно з вимогами таблиці 5.3.

 

Таблиця 5.3

 

Товщина гарячого асфальтобетонного шару в покритті, мм

Орієнтовний максимально допустимий час укладання й ущільнення шару суміші за умови його остигання від 140 °С при швидкості вітру 4-5 м/с, хв, і температурі повітря

+12...+14°С

+23....+25 °С

20-30

25-30

35-40

30-50

50-55

60-70

 

Ущільнення укладеного ТШП товщиною менше ніж 3 смздійснюють двома жорсткобарабанними котками масою 8-13 т. Закінчується ущільнення після 3-4 проходів котка по одному сліду та при зниженні температури суміші, яку укладають до плюс 80 °С.

5.3.9У випадку влаштування ТШП із суміші асфальтобетонної щебенево-мастикової по цементобетонному покриттю, у влаштованому покритті потрібно виконати роботи з нарізання швів, сполучених із швами у цементобетонні, на глибину, яка дорівнює 1/2 товщини шару, з його заповненням мастикою.

5.4Влаштування ТШП із суміші асфальтобетонної холодної литої виконують згідно з ВБН В.2.3‑218‑175.

Орієнтовна витрата суміші наведена у таблиці 5.4.

 

Таблиця 5.4

 

 

 

Тип існуючого

покриття

Орієнтовна витрата холодної литої асфальтобетонної суміші, т /1000 м2, для типів суміші, мм

0/5

0/7

0/10

Асфальтобетон,

поверхнева обробка

-

8-10

10-12

Цементобетон

6-8

Примітка.Витрати, які наведені у 4.5.8 ВБН В.2.3-218-175 включають витрати на вирівнювання та влаштування тонкошарового покриття.

 

5.5Догляд за покриттям

5.5.1До складу цих робіт входять:

а) догляд за укладеним шаром із регулюванням та обмеженням швидкості руху транспортного потоку до 40 км/год;

б) зняття технічних засобів організації дорожнього руху.

5.5.2Якщо роботи виконують на ділянці з інтенсивністю руху транспорту менше 500 авт./д або на закритих для руху ділянках, необхідно виконати попереднє ущільнення укладеного шару котком на пневматичних шинах масою 9-11т.

5.5.3Перед відкриттям руху знімають дорожні знаки, які забороняють рух і встановлюють знаки, що обмежують швидкість та регулюють рух транспорту по смугах.

 

6 КОНТРОЛЬ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ ТА ПРАВИЛА ПРИЙМАННЯ

 

6.1Всі сировинні компоненти та суміші на їх основі для влаштування ТШП, які передбачаються цими Нормами, випробовують відповідно з діючими на них в Україні стандартами і технічними умовами, затвердженими в установленому порядку.

6.2При влаштуванні ТШП із сумішей асфальтобетонних холодних литих контролюють якість і кількість витрати суміші за витратою сировинних компонентів, своєчасність відкриття руху після укладання суміші згідно з ВБН В.2.3-218-175.

При оцінці однорідності поверхні після влаштування ТШП місця дефектів визначають візуально. До дефектів відносять прогалини шару (за винятком смуг завширшки до 10 смбіля крайок проїзної частини при неукріплених узбіччях і до 5 см – при укріплених), місця виступу в'яжучого на поверхні покриття тощо. Визначені місця заміряють і визначають площу кожного з них. Загальна площа дефектів не повинна перевищувати 0,3 % від усієї площі влаштованого покриття.

6.3При влаштуванні ТШП із сумішей асфальтобетонних гарячих і щебенево-мастикових контролюють температуру суміші при укладанні й ущільненні, ступінь ущільнення (щільність) асфальтобетону згідно з ДСТУБВ.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127, товщину укладеного шару згідно з ДБНВ.2.3-4.

6.4При прийманні ТШП визначають сумарну нерівність поверхні покриття згідно з ДСТУ Б В.2.3-3 та коефіцієнт зчеплення згідно з ДСТУ Б В.2.3-2 і перевіряють їх відповідність ДСТУ 3587.

 

7 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПРАЦІ

 

7.1При виконанні робіт повинні бути дотримані вимоги безпеки праці з врахуванням особливостей роботи з приготування в'яжучого на емульсійній базі, а також на лінійних роботах з влаштування покриттів.

7.2Концентрації шкідливих речовин, які мігрують під час виготовлення вихідних матеріалів і влаштування ТШП не повинна перевищувати, залежно від класу небезпеки, гранично-допустимі рівні згідно з ГОСТ 12.1.005.

7.3Рівень шумового навантаження на працюючих при влаштуванні ТШП повинен відповідати вимогам ДСН 3.3.6.037 та ГОСТ 12.1.003. Контроль еквівалентних рівнів шуму здійснюють згідно з ГОСТ 12.1.050. Працюючі з рівнем шуму, який перевищує допустимий (90 дБ), повинні забезпечуватись засобами індивідуального захисту згідно з ГОСТ 12.4.051.

7.4Еквівалентні рівні загальної вібрації на робочих місцях повинні відповідати вимогам ДСН 3.3.6.039. Контроль еквівалентних корегованих рівнів вібрації здійснюють згідно з ДСН 3.3.6.039.

7.5У місцях виготовлення й укладання сумішей необхідно дотримуватись вимог правил пожежної безпеки згідно з ГОСТ 12.1.004.

7.6Суміші та їх компоненти пожежо- і вибухобезпечні матеріали, не мають температури спалаху та самозаймання. При температурі 96 °С бітумна емульсія закипає.

7.7Машина, яка виконує функції змішувача-укладальника, повинна бути забезпечена первинними засобами пожежогасіння згідно з ГОСТ 12.1.004.

7.8Вантажно-розвантажувальні роботи повинні здійснюватись згідно з ДНАОП 5.1.14-1.01 і ГОСТ 12.3.009.

7.9При роботі з емульсіями та бітумами необхідно дотримуватись правил безпеки праці згідно з ДНАОП 5.1.14-1.01.

7.10Робітники, які займаються приготуванням і вкладанням сумішей повинні бути забезпечені засобами індивідуального захисту згідно з ДНАОП 00-4.26 та типовими галузевими нормами, затвердженими в установленому порядку.

7.11У випадку попадання компонентів емульсії або самої суміші на шкіру і в очі робітників необхідно:

а) шкіра –зняти забруднений одяг, змити компоненти або суміш зі шкіри холодною водою, залишки бітуму зняти керосином або дизпаливом, промити водою з милом, висушити і змазати кремом на жирній основі;

б) очі –негайно промити великою кількістю води, закапати протизапальний засіб типу альбуциду, при необхідності вдатися до медичної допомоги.

7.12На кожний етап робіт із влаштування ТШП повинні бути складені інструкції і правила виконання робіт, а також вимоги безпеки праці. Робітники повинні пройти спеціальне навчання й інструктаж, а також медичний огляд. До складу медичної комісії, що проводить регулярні огляди, повинні входити отоларинголог і дерматолог.

7.13До початку виконання робіт з влаштування тонкошарових покриттів необхідно:

а) розробити схему організації робіт у місці їх виконання та передбачити весь комплекс заходів, пов'язаних із забезпеченням безпеки дорожнього руху, а також обладнати місця відповідними технічними засобами організації дорожнього руху з використанням типових схем згідно з ІНУВ.3.2-218-051;

б) на ділянках виконання робіт з влаштування тонкошарового покриття встановлюють у першу чергу найбільш віддалені тимчасові дорожні знаки, потім в безпосередній близькості, за необхідності обладнують об'їзди і пішохідні містки, а потім встановлюють поперечні та поздовжні огородження згідно з ДСТУ 2735, а при наявності об'їзду –відповідні технічні засоби дорожнього руху. Перед ділянкою на період виконання робіт необхідно встановити транспарант, який інформує про місце і характер робіт (наприклад "Ремонт дороги" або "Реконструкція дороги"). Транспаранти слід розміщувати за межами узбіччя дороги разом з першим тимчасовим дорожнім знаком "Дорожні роботи".

7.14Під час роботи дорожніх машин забороняється знаходитися стороннім особам у зоні дії машини, а також на її площадці керування, рамі, робочих органах, кожухах тощо.

7.15При роботі в нічний час самохідні і причіпні агрегати повинні бути обладнані:

а) лобовим і загальним освітленням, що забезпечує достатню видимість шляху, по якому переміщається машина або агрегат, видимість фронту робіт і прилягаючих до нього ділянок на відстані не менше ніж 10 м;

б) освітленням робочих органів і механізмів керування;

в) заднім сигнальним світлом та аварійним освітленням.

 

8 ОХОРОНА ДОВКІЛЛЯ

 

8.1Контроль за вмістом шкідливих речовин у повітрі робочої зони при приготуванні та використанні матеріалів для влаштування тонкошарових покриттів необхідно здійснювати згідно з ГОСТ 12.1.005 та відповідними документами санітарно-епідемічного нагляду, наведених у таблиці 8.1.

 

Таблиця 8.1

Назва шкідливих

речовин

Скорочене позначення

документу

Періодичність контролю

згідно з ГОСТ 12.1.005

Пил

МУ 4436-87

1 раз на квартал

Насичені, ненасичені та ароматичні вуглеводні

МУ 3119-84

1 раз на місяць

 

8.2Визначення концентрації шкідливих речовин в атмосферному повітрі (насичені, ненасичені та ароматичні вуглеводні) проводять згідно з РД 52.04.186. Гранично-допустимі рівні в атмосферному повітрі регламентують згідно з ДСП 201 і ГОСТ 17.2.3.02.

8.3Вихідні матеріали для влаштування ТШП за показником сумарної питомої активності радіонуклідів повинні відповідати вимогам 1-2 класів згідно з ДБН В.1.4-0.01 та ДБН В.1.4-1.01 і мати сертифікат якості (відповідності) на радіаційну активність підприємства-виробника згідно з ДБН В.1.4-0.02.

8.4Контроль сумарної питомої активності природних радіонуклідів виконують згідно з ДБН В.1.4‑2.01.

8.5Накопичення, транспортування, знешкодження і поховання некондиції та інших відходів, які утворюються в процесі приготування і використання сумішей, повинно здійснюватись на загальних підставах згідно з ДСанПіН 2.2.7.029.

8.6Одразу після виконання робіт змішувальний і розподільний органи слід очистити від залишків суміші та промити на узбіччі дороги. Відходи від промивання не є небезпечними, тому їх можна залишати на узбіччі дороги і використовувати для його укріплення. Залишати сторонні предмети після очищення в змішувачі категорично заборонено. На приоб'єктному майданчику необхідно звільнити бункери машини, залишки емульсії, води та регулятора розпаду злити в ті самі ємності, звідки їх заливали.


ДОДАТОК А

(довідковий)

ПЕРЕЛІК НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ

НА ЯКІ Є ПОСИЛАННЯ У ЦИХ НОРМАХ

 

ДБН В.1.4-0.01-97

СРББ. Основні положення

ДБН В.1.4-0.02-97

СРББ. Типові документи

ДБНВ.1.4-1.01-97

СРББ. Регламентовані радіаційні параметри. Допустимі рівні.

ДБН В.1.4-2.01-97

СРББ. Радіаційний контроль будівельних матеріалів та об'єктів будівництва.

ДБНВ.2.3-4-2000

Споруди транспорту. Автомобільні дороги

ДСТУ 2735-94

Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила застосування. Вимоги безпеки дорожнього руху

ДСТУ 3587-97

Безпека дорожнього руху автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану

ДСТУ 4044-2001

Бітуми нафтові дорожні в'язкі. Технічні умови.

ДСТУ Б В.2.3-3-2000

(ГОСТ 30412-96)

Споруди транспорту. Дороги автомобільні та аеродроми. Методи вимірювань нерівностей основ і покриттів.

ДСТУ Б В.2.7-30-95

Будівельні матеріали. Матеріали нерудні для щебеневих і гравійних основ та покриттів автомобільних доріг. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-32-95

Будівельні матеріали. Пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-33-95

Будівельні матеріали. Пісок кварцево-залізистий і тонкодисперсна фракція для будівельних робіт з відходів гірничо-збагачувальних комбінатів України. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-34-95

Будівельні матеріали. Щебінь для будівельних робіт із уміщуючих гірських порід та відходів сухого магнітного збагачення залізистих кварцитів гірничо-збагачувальних комбінатів і шахт України. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-46-96

Будівельні матеріали. Цементи загальнобудівельного призначення. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-74-98

Будівельні матеріали. Крупні заповнювачі природні, із відходів промисловості, штучні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт.

Класифікація

ДСТУ Б.В.2.7-75-98

Будівельні матеріали. Щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-76-98

Будівельні матеріали. Пісок для будівельних робіт із відсівів подрібнення скельних гірських порід гірничо-збагачувальних комбінатів України. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-89-99

(ГОСТ 12801-98)

Будівельні матеріали. Матеріали на основі органічних в'яжучих для дорожнього і аеродромного будівництва. Методи випробувань.

ДСТУ Б В.2.7-119-2003

Будівельні матеріали. Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-121-2003

Будівельні матеріали. Порошок мінеральний для асфальтобетонних сумішей. Технічні умови

ДСТУ Б В.2.7-127:2006

Будівельні матеріали. Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови

ДНАОП 00-4.26-96

Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту (Наказ Держнаглядохоронпраці України №170 від 29.10.96р.)

ДНАОП 5.1.14-1.01-96

Правила охорони праці при будівництві, ремонті та утриманні автомобільних доріг і на інших об'єктах дорожнього господарства

ДСанПіН 2.2.7.029-99

Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення

ДСН 3.3.6.037-99

Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку

ДСН 3.3.6.039-99

Державні санітарні норми виробничої загальної та локальної вібрації

ДСП 201-97

Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними і біологічними речовинами)

ВБН В.2.3-218-175-2002

Споруди транспорту. Влаштування тонкошарових покриттів з литих емульсійно-мінеральних та холодних асфальтобетонних сумішей

ВБН В.2.3-218-186-2004

Споруди транспорту. Дорожній одяг нежорсткого типу

ВБН Г.1-218-050-2001

Споруди транспорту. Міжремонтні строки експлуатації дорожніх одягів та покриттів на автомобільних дорогах загального користування

ТУ У В.2.7-24.1-03450778-092-2002

Емульсії бітумні дорожні

ТУ У В.2.7-45.2-00018112-208-2002

Суміші литі емульсійно-мінеральні та холодні асфальтобетонні

ГОСТ 12.1.003-83

ССБТ. Шум. Общие требования безопасности (ССБП. Шум. Загальні вимоги безпеки)

ГОСТ 12.1.004-91

ССБТ. Пожарная безопасность. Общие требования (ССБП. Пожежна безпека. Загальні вимоги)

ГОСТ 12.1.005-88

ССБТ. Общие санитарно-гигиенические требования к воздуху рабочей зоны (ССБП. Загальні санітарно-технічні вимоги до повітря робочої зони)

ГОСТ 12.1.050-86

ССБТ. Методы измерения шума на рабочих местах (ССБП. Методи вимірювання шуму на робочих місцях)

ГОСТ 12.3.009-76

ССБТ. Работы погрузочно-разгрузочные. Общие требования безопасности (ССБП. Роботи вантажно-розвантажувальні. Загальні вимоги безпеки)

ГОСТ 12.4.051-87

ССБТ. Средства индивидуальной защиты органов слуха. Общие технические требования и методы испытаний (ССБП. Засоби індивідуального захисту. Загальні вимоги і методи випробувань)

ГОСТ 17.2.3.02-78

Охрана природы. Атмосфера. Правила установления допустимых выбросов вредных веществ промышленными предприятиями (Охорона природи. Атмосфера. Правила встановлення допустимих викидів шкідливих речовин промисловими підприємствами)

ГОСТ 2874-82

Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством (Вода питна. Гігієнічні вимоги і контроль за якістю)

ГОСТ 6709-72

Вода дистиллированная. Технические условия (Вода дистильована. Технічні умови)

ГОСТ 23732-79

Вода для бетонов и растворов. Технические условия (Вода для бетонів і розчинів. Технічні умови)

РД 52.04.186-89

Руководство по контролю загрязнения атмосферы (Керівництво з контролю забруднення атмосфери)

ІНУВ.3.2-218-051-95

Інструкція по забезпеченню безпеки дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт на автомобільних дорогах

МУ 2568-82

Методические указания по измерению концентрации первичных алифатических аминов фотометрическим методом (Методичні вказівки по вимірюванню концентрації первинних аліфатичних амінів фотометричним методом)

МУ 3119-84

Методические указания по газохроматографическому определению предельных, непредельных и ароматических углеводородов в воздухе рабочей зоны (Методичні вказівки по газохроматографічному визначенню насичених, ненасичених і ароматичних вуглеводнів у повітрі робочої зони)

МУ 4436-87

Методические указания по измерению концентраций аэрозолей преимущественно фиброгенного действия (Методичні вказівки по вимірюванню концентрацій аерозолів переважно фіброгенної дії)


ДОДАТОК Б

(обов'язковий)

ТЕРМІНИ, ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ, ПОЗНАКИ ТА СКОРОЧЕННЯ

 

Тонкошарове покриття –це верхній шар дорожнього одягу, який може складатися з одного (при новому будівництві та реконструкції) або двох шарів: нижнього, призначеного для заповнення колії та вирівнювання шару, і верхнього – для забезпечення зчеплення з колесами автомобілів (шар зносу), виключення можливості застою води на поверхні покриття (дренуючий шар) або навпаки – забезпечення суцільності для недопущення проникнення поверхневої води у розміщені під ним шари дорожнього одягу і земляне полотно, зменшення рівня шуму підчас руху транспортних засобів, поліпшення зовнішнього вигляду проїзної частини за рахунок створення однорідної текстури й кольору поверхні.

 

АБ –тонкошарове покриття із асфальтобетону гарячого дрібнозернистого щільного типів А та Б, з непереривчастою або переривчастою гранулометрією марки І згідно з ДСТУ Б В.2.7-119.

ЩМА –тонкошарове покриття із асфальтобетону щебенево-мастикового згідно з ДСТУ Б В.2.7-127.

ХЛАБ –тонкошарове покриття із сумішей асфальтобетонних холодних литих згідно з ТУ У В.2.7‑45.2-00018112-208.


ЗМІСТ

 

1 Загальні положення. 3

2 Класифікація і вимоги до тонкошарових покриттів. 3

3 Умови застосування тонкошарових покриттів. 3

4 Вимоги до матеріалів. 4

5 Влаштування тонкошарових покриттів. 4

6 Контроль технологічного процесу та правила приймання 6

7 Вимоги безпеки праці7

8 Охорона довкілля. 8

Додаток А. Перелік нормативних документів на які є посилання у цих Нормах                                         9

Додаток Б. Терміни, визначення понять, познаки та скорочення. 11


Код УКНД 26.82.13

 

Ключові слова:автомобільна дорога, тонкошарове покриття, асфальтобетонна суміш, емульсійно-мінеральна суміш, щебенево-мастикова суміш.


Підпишіться на новини будівництва:

 

 

Вибір редакції: