ЛФМ Утеплення Вікна та двері Технології Техніка | Ринок Аналітика Новини компаній



ДСТУ Б В.2.3-1-95, ГОСТ 26775-97. ГАБАРИТИ ПІДМОСТОВІ СУДНОПЛАВНИХ ПРОГОНІВ МОСТІВ НА ВНУТРІШНІХ ВОДНИХ ШЛЯХАХ Норми і технічні вимоги

Оцініть матеріал!
(0 голосів)

   ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ УКРАЇНИ      МЕЖГОСУДАРСТВЕННЫЙСТАНДАРТ

 


СПОРУДИ ТРАНСПОРТУ

 

 

 ГАБАРИТИ ПІДМОСТОВІ СУДНОПЛАВНИХ ПРОГОНІВ МОСТІВ НА ВНУТРІШНІХ ВОДНИХ ШЛЯХАХ

 

 

Норми і технічні вимоги

 

 

ДСТУ Б В.2.3-1-95

(ГОСТ 26775-97)


 

 

 

ГАБАРИТЫ ПОДМОСТОВЫЕ СУДОХОДНЫХ ПРОЛЕТОВ МОСТОВ НА ВНУТРЕННИХ ВОДНЫХ ПУТЯХ

 

 

Нормы и технические

требования

 

 

ГОСТ26775-97


 

      Видання офіційне                                                                         Издание официальное

 

 

 

 

 


Державний комітет будівництва, архітектури і житлової політики України

Київ1998


Межгосударственная научно-техническая комиссия по стандартизации,техническому нормированию и сертификации в строительстве


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97)

 


Передмова

 

1.  РОЗРОБЛЕНИЙ

ВАТ “Гипроречтранс” (м. Москва)

 

ВНЕСЕНИЙ

Мінбудом Росії

 

2 ПРИЙНЯТИЙ

Міждержавною науково-технічною комісією з стандартизації, технічного нормування і сертифікації в будівництві (МНТКБ) 23 квітня 1997 р.

 

За прийняття проголосували

Найменування держави

Найменування органу державного управління будівництвом

Республіка

Вірменія

Міністерство містобудування

Республіка

Білорусь

Мінбудархітектури

Грузія

Міністерство урбанізації і будівництва

Республіка Казахстан

Агентство будівництва і архітектурно-містобудівного контролю Міністерства економіки і торгівлі

Киргизька Республіка

Мінархбуд

Республіка

Молдова

Міністерство територіального розвитку, будівництва і комунального господарства

Російська

Федерація

Держбуд

Республіка Таджикистан

Держбуд

Україна

Держкоммістобудування

 

3 ВВЕДЕНИЙ НАКАЗОМ

Держкоммістобудування України № 224 від 16.11.95 р. на заміну ГОСТ 26775-85

 

 

 

Цей стандарт не може бути повністю чи частково відтворений, тиражований або розповсюджений як офіційне видання без дозволу Держбуду України


Предисловие

 

1 РАЗРАБОТАН

ОАО «Гипроречтранс» (г. Москва)

 

ВНЕСЕН

Минстроем России

 

 2 ПРИНЯТ

Межгосударственной научно-технической комиссией по стандартизации и техническому нормированию в строительстве (МНТКС) 23 апреля 1997 г.

 

За принятие проголосовали:

Наименование государства

Наименование органа государственного управления строительством

Республика

Армения

Министерство градостроительства

Республика

Беларусь

Минстройархитектуры

Грузия

Министерство урбанизации и строительства

Республика

Казахстан

Агентство строительства и архитектурно-градостроительного контроля Министерства экономики и торговли

Кыргызская Республика

Минархстрой

Республика

Молдова

Министерство территориального развития, строительства и коммунального хозяйства

Российская Федерация

Госстрой

Республика Узбекистан

Госкомархитектстрой

Украина

Госкомградостроительства

 

3 ВЗАМЕН ГОСТ 26775-85

 

 

 

 

 

Настоящийстандартне может быть полностью или частично воспроизведен, тиражирован н распространен в качестве официального издания без разрешения Секретариата МНТКС


 

©"Укрархбудінформ”


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97)


 


Зміст

 

Вступ................................................... IV

1Галузь використання.......................... 1

2Нормативні посилання....................... 2

3 Визначення......................................... 2

4Норми і технічні вимоги.................... 2   

5Вимоги безпеки.................................................... 9

Додаток А

Терміни, їх визначення і скорочення11

Додаток Б

Визначення розрахункового судноплавного рівня води (РСР)   15


Содержание

 

Введение.............................................. IV

1Областьприменения.......................... 1

2 Нормативные ссылки......................... 2

3 Определения....................................... 2

4 Нормы и технические требования.... 2

5 Требования безопасности.................. 9

Приложение А

Термины, их определения и сокращения11

Приложение Б

Определение расчетного судоходного уровня воды (РСУ)       15


 

 


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97)

 

 


ВСТУП

 

Цейстандартрозроблений з метою ство­рення і подальшого використання в країнах СНД єдиного нормативного документа, що регламентує на внутрішніх водних шляхах (ВВШ) норми і технічні вимоги до габаритів судового ходу у підмостовому просторі судноплавних прогонів мостових переходів, які необхідні для пропуску суден, плотів та інших плавзасобів, виходячи із безпечних умов, за яких можлива експлуатація транспортного флоту, дотримання загальних вимог з екологічної безпеки водного басейну і забезпечення збереження прогонових будівель і опор самих мостів.

 

Стандарт враховує можливість заходу су­ден однієї суверенної держави СНД до вну­трішніх водних шляхів іншої держави СНД, можливість інтеграції внутрішнього водного транспорту до загальноєвропейської водно­транспортної мережі і участь СНД в єдиному Європейському ринку з надання на ВВШ транспортних послуг, а також перспективу розвитку перевезень суднами змішаного "ріка-море" плавання та іншим перспективним флотом.

Норми і технічні вимоги, що регламен­туються стандартом, дозволяють оптимізувати проектні вирішення, які приймаються на всіх етапах створення і експлуатації об'єктів будівництва мостових переходів всіх видів і призначень.


ВВЕДЕНИЕ

 

Настоящийстандартразработан с целью создания и дальнейшего использования в странах СНГ единого нормативного доку­мента, регламентирующего на внутренних водных путях (ВВП) нормы и технические требования к габаритам судового хода в подмостовом пространстве судоходных пролетов мостовых переходов, необходимые для пропуска судов, плотов и других плавсредств, исходя из безопасных условий, при которых возможна эксплуатация транспортного флота, соблюдение общих требований по экологической безопасности водного бассейна и обеспечение сохранности пролетных строений и опор самих мостов.

Стандарт учитывает возможность захода судов одного суверенного государства СНГ на внутренние водные пути другого государства СНГ, возможность интеграции внутреннего водного транспорта в общеевропейскую воднотранспортную сеть и участия СНГ в едином Европейском рынке по предоставлению на ВВП транспортных услуг, а также перспективу развития перевозок судами смешанного "река-море" плавания и другим перспективным флотом.

Регламентируемые стандартом нормы и технические требования позволяют оптими­зировать проектные решения, принимаемые на всех этапах создания и эксплуатации объек­тов строительства мостовых переходов всех видов и назначений.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.1

 

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТУКРАЇНИ                        МЕЖГОСУДАРСТВЕННЫЙ СТАНДАРТ

 

Спорудитранспорту

 

Габарити підмостові судноплавних прогонів мостів на внутрішніх водних шляхах

Норми і технічні вимоги

 

 

Сооружения транспорта

 

Габариты подмостовые судоходных                                  ДСТУ Б B.2.3-1-95

пролетов мостов на внутренних водных путях                (ГОСТ 26775-97)

Нормыитехническиетребования

 

 

Constructions of the transport

 

Cleorances of navigable

bridge spans in the inland waterways

Norms and technical requirements

 


 


 


Чинний від1997-07-01

 

1ГАЛУЗЬ ВИКОРИСТАННЯ

 

Даний стандарт розповсюджується на по­стійні мости, такі, що наново проектуються та реконструюються (крім залізничних), на вну­трішніх водних шляхах. Розповсюдження ви­мог даного стандарту на залізничні мости, які реконструюються, повинно розглядатись ін­дивідуально для кожного конкретного випад­ку.

 

Положення даного стандарту підлягають застосуванню підприємствами і об'єднаннями підприємств, які розташовані на території держав, у тому числі союзами, асоціаціями, концернами, акціонерними товариствами, міжгалузевими, регіональними та іншими об'єднаннями незалежно від форм власності та підпорядкованості, міністерствами (відом­ствами) та іншими органами управління.

 

Стандарт не розповсюджується на судно­плавні прогони мостів через морські затоки та протоки, морські судноплавні канали, ділянки водних шляхів, по яких проходять державні кордони, а також через гирлові ділянки річок, в які заходять морські судна.


Датавведения 1997-07-01

 

1ОБЛАСТЬПРИМЕНЕНИЯ

 

Настоящий стандарт распространяется на постоянные мосты, вновь проектируемые и ре­конструируемые (кроме железнодорожных) на внутренних водных путях. Распростране­ние требований настоящего стандарта на ре­конструируемые железнодорожные мосты должно рассматриваться индивидуально для каждого конкретного случая.

Положения настоящего стандарта подле­жат применению предприятиями и объедине­ниями предприятий, расположенными на тер­ритории государств, в том числе союзами, ас­социациями, концернами, акционерными то­вариществами, межотраслевыми, региональ­ными и другими объединениями независимо от форм собственности и подчиненности, ми­нистерствами (ведомствами) и другими орга­нами управления.

Стандарт не распространяется на судо­ходные пролеты мостов через морские заливы и проливы, морские судоходные каналы, участки водных путей, по которым проходят государственные границы, а также через устьевые участки рек, в которые заходят мор­ские суда.


 


Видання офіційне                                                  Издание официальное


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.2

 


2 НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ

У даному стандарті використані посилання на такі стандарти:

2 НОРМАТИВНЫЕ ССЫЛКИ

В настоящем стандарте использованы ссылки на следующие стандарты:


 

ГОСТ 23457-86

Технические средства организации дорожного движения. Правила применения

ГОСТ 26600-85

Знаки и огни навигационные внутренних водных путей. Общие технические условия 

 


3ВИЗНАЧЕННЯ

Уданому стандарті застосовані терміни, їх визначення і скорочення відповідно до додат­ка А.

 

4НОРМИІ ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ

 

4.1Внутрішні водні шляхи (далі-водні шляхи або ВВШ) у залежності від їх характе­ристик та використання транспортним та тех­нічним флотом підрозділяють на сім класів:

 

  • 1і2 -надмагістральні,
  • 3 і4 -магістральні,
  • 5, 6і7 -місцевого значення.

4.2Водні шляхи в залежності від гаран­тованих (нормованих) габаритів судового хо­ду підрозділяють на ділянки.

4.3Клас ділянки водного шляху, на якому передбачається будівництво або реконструк­ція мостів, слід визначати у відповідності з основними характеристиками, які наведено у таблиці1.

Якщо за гарантованою і середньонавіга-ційною глибинами суднового ходу ділянка водного шляху відноситься до різних класів, то її слід відносити до більш високого з цих класів.

На ділянках водних шляхів, на яких не встановлені гарантовані габарити суднового ходу, але які Використовують або намічають до використання у перспективі транспортним флотом у повноводний період навігації, клас слід визначати за середньонавігаційною гли­биною.

Ділянки водних шляхів, на яких у розра­хунковій перспективі не передбачається вико­ристання транспортного флоту (таблиця1), але які придатні для судноплавства, слід, як правило, відносити до7класу.

Клас ділянки водного шляху, як правило, не може бути вище класу нижчерозташованої ділянки. Виняток становлять водні шляхи, на яких збільшення гарантованої глибини відбу­вається знизу вгору за течією або на яких міс­цеві перевезення мають більш розвинутий ха­рактер, ніж транзитні.


3ОПРЕДЕЛЕНИЯ

Внастоящемстандарте применены терми­ны, их определения и сокращения в соответ­ствии с приложением А.

 

4 НОРМЫ И ТЕХНИЧЕСКИЕ   

   ТРЕБОВАНИЯ

4.1 Внутренние водные пути (далее - водные пути или ВВП) в зависимости от их характе­ристик и использования транспортным и техни­ческим флотом подразделяют на семь классов:

  • 1 и 2 - сверхмагистральные,
  • 3 и 4 - магистральные,
  • 5, 6 и 7 - местного значения.

4.2 Водные пути в зависимости от гаранти­рованных (нормированных) габаритов судо­вого хода подразделяют на участки.

4.3 Класс участка водного пути, на кото­ром предусматривается строительство или реконструкция мостов, следует определять в соответствии с основными характеристиками, приведенными в таблице 1.

Если по гарантированной и средненави-гационной глубинам судового хода участок водного пути относится к разным классам, то его следует относить к более высокому из этих классов.

На участках водных путей, на которых не установлены гарантированные габариты су­дового хода, но которые используют или на­мечают к использованию в перспективе тран­спортным флотом в полноводный период на­вигации, класс следует определять по средне-навигационной глубине.

Участки водных путей, на которых в рас­четной перспективе не предполагается исполь­зование транспортного флота (таблица 1), но которые пригодны для судоходства, следует, как правило, относить к 7 классу.

Класс участка водного пути, как правило, не может быть выше класса нижерасположен­ного участка. Исключение составляют водные пути, на которых увеличение гарантирован­ной глубины происходит снизу вверх по тече­нию или на которых местные перевозки имеют более развитый характер, чем транзитные.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.3

 


Середньонавігаційну та гарантовану гли­бини слід визначати відповідно до діючих рекомендацій з визначення класу внутрішніх водних шляхів.


Средненавигационную и гарантирован­ную глубины следует определять в соответст­вии с действующими рекомендациями по оп­ределению класса внутренних водных путей.


 

Таблиця1 -Основніхарактеристикиводних шляхів і транспортного вантажного флоту

Таблица 1 - Основныехарактеристикиводныхпутейитранспортногогрузового флота

У метрах

В метрах

 

 

Класводного шляху(ділянки)

Класс водного пути (участка)

 

Глибина суднового ходу на перспективу

Глубина судового хода на перспективу

 

Розрахункові ширина/довжина состава

Расчетные

ширина/длинасостава

 

 

Розрахункова надводна висота судна

Расчетная надводная высота судна

 

гарантована гарантиро­ванная

 

середньо-навігаційна среднена-вигационная

 

 

суднового судового

 

 

плотовогоплотового

 

1Надмагістральні

 

Сверхмаги­стральные

 

Пон. 3,2

 

Св. 3,2

 

Пон. 3,4

 

Св. 3,4

 

36/220або 29/280

36/220 или 29/280

 

110/830або 75/950

110/830 или 75/950

 

 

15,2

 

2  Тесаме

То же

 

Пон. 2,5 до 3,2 Св. 2,5 до 3,2

 

Пон. 2,9 до 3,4 Св. 2,9 до 3,4

 

36/220

 

75/950

 

13,7

 

3  Магістральні   

Магистральные

 

Пон.1,9 до 2,5 Св. 1,9 до 2,5

 

Пон.2,3 до 2,9 Св. 2,3 до 2,9

 

21/180

 

75/680

 

12,8

 

4  Тесаме

То же

 

Пон. 1,5 до 1,9 Св. 1,5 до 1,9

 

Пон. 1,7 до 2,3 Св. 1,7 до 2,3

 

16/160

 

50/590

 

10,4

 

5  Місцевого значення

Местного значения

 

Пон. 1,1 до 1,5 Св. 1,1 до 1,5

 

Пон. 1,3 до 1,7 Св. 1,3 до 1,7

 

16/160

 

50 /590

 

9,6

 

6  Тесаме

    То же

 

Пон. 0,7 до 1,1 Св. 0,7 до 1,1

 

Пон. 0,9 до 1,3 Св. 0,9 до 1,3

 

14/140

 

30/470

 

9,0

 

7  Тесаме

    То же

 

0,7і менше

0,7 и менее

 

Від0,6 до 0,9 От 0,6 до 0,9

 

10/100

 

20/300

 

6,6

 

Примітка 1.У таблиці не наведені характеристики суден пасажирського і технічного флоту (земснаряди, плавкрани та ін.), составів, що використовуються для перевезення крупно габаритного та іншого спец обладнання, які слід враховувати додатково, виходячи з конкретних умов ділянки водного шляху при визначенні його класу і під мостових габаритів.

Примечание 1.В таблице не приведены характеристики судов пассажирского и технического флота (земснаряды, плавкраны и др.), составов, используемых для перевозок крупногабаритного и другого спецоборудования, которые следует учитывать дополнительно, исходя из конкретных условий водного пути при определении его класса и подмостовых габаритов.

 

Примітка 2.Розрахункові значення габаритів плотового состава наведені без урахування габаритів допоміжного буксиру-плотоводу.

Примечание 2.Расчетные значения габаритов плотового состава приведены без учета габаритов вспомогательного буксира-плотовода.

 


4.4Обриси та розміри підмостових габа­ритів судноплавних нерозвідних та розвідних прогонів мостів (далі-підмостові габарити) в залежності від класу водного шляху повинні відповідати вказаним на рисунках1і2та у таблиці2.


4.4 Очертания и размеры подмостовых га­баритов судоходных неразводных и развод­ных пролетов мостов (далее - подмостовые габариты) в зависимости от класса водного пути должны соответствовать указанным на рисунках 1 и 2 и в таблице 2.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.4

 

Таблиця2 -Підмостові габарити судноплавних прогонів мостів

Таблица 2 - Подмостовые габариты судоходных пролетов мостов

У метрах

В метрах


 

Класводного шляху (ділянки)

 

Класс водного пути

(участка)

 

 

Висота підмостового габаритуh,не менше

 

Высота подмостового

габарита h,неменее

 

Ширина підмостсового габариту В,

не менше, для прогону

Ширинаподмостового габарита В,

неменее,  для пролета

 

нерозвідного неразводного

 

розвідного

разводного

 

1

 

2

 

3

 

4

 

1

 

17,0

 

140

 

60

 

2

 

15,0

 

140

 

60

 

3

 

13,5

 

120

 

50

 

4

 

12,0

 

120

 

40

 

5

 

10,5

 

100/60

 

30

 

6

 

9,5

 

60/40

 

-

 

7

 

7,0

 

40/30

 

-

 

Примітка 1.Наведені у таблиці значення є габаритами суднового ходу під судноплавними прогонами.

Примечание 1. Приведенные втаблице значения являютсягабаритами судового хода подсудоходными пролетами.

Примітка 2.Узнаменнику наведено ширину для другого та наступних судноплавних прогонів. Примечание 2.В знаменателеприведена ширина для второго и последующих судоходных пролетов.

Примітка 3.Значення ширини В, вказані у графі 4,наведені для розвідного прогону, який призначено для пропуску тільки суден з великою надводною висотою (що перевищує значення, вказані у таблиці 1).Якщо розвідний прогін призначено для пропуску составів, то його ширину слід приймати відповідно до графи 3.

Примечание 3.Значения ширины В, указанные в графе 4, приведены для разводного пролета, предназначенного для пропуска только судов с большой надводной высотой (превышающей значения, указанные в таблице 1). Если разводной пролет предназначен для пропуска составов, то его ширину следует принимать в соответствии с графой 3.

 


4.5Обрис підмостового габариту повинен бути прямокутним (відповідати вказано на ри­сунках1і2контуруABCD).

На ділянках водних шляхів1-4-хкласів для нерозвідних прогонів мостів з криволінійним обрисом нижнього поясу прогонових буді­вель, які розташовані в обмежених умовах (у межах міст та підходів до них, поблизу тран­спортних вузлів, на автомобільних дорогах зі складними розв'язками на берегах та в інших обґрунтованих випадках), допускається прий­мати обрис підмостового габариту за конту­ромAEFKLD.При цьому висотуh1та ширину В1 встановлюють за узгодженням з органами, які регулюють судноплавство, але не менше відповідно0,7hі 0,7В.


4.5 Очертание подмостового габарита должно быть прямоугольным (соответство­вать указанному на рисунках 1 и 2 контуру ABCD).

На участках водных путей 1-4-х классов для неразводных пролетов мостов с криволи­нейным очертанием нижнего пояса пролетных строений, располагаемых в стесненных усло­виях (в пределах городов и подходов к ним, вблизи транспортных узлов, на автомобиль­ных дорогах со сложными развязками на бере­гах и в других обоснованных случаях), допус­кается принимать очертание подмостового га­барита по контуру AEFKLD. При этом высо­ту h1и ширину В1устанавливают по согласо­ванию с органами, регулирующими судоход­ство, но не менее соответственно 0,7hи 0,7В.


 


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.5

 


АBCD та AEFKLD -контури підмостового габариту;РСР -розрахунковий високий судноплавний рівень води; ПР -проектний рівень води; Н -загальна висота підмостового габариту;h -висота підмос­тового габариту на РСР;В -ширина підмостового габариту;d -гарантована глибина суднового ходу на перспективу; а -амплітуда коливань рівнів води між РСР та ПР.

Рисунок 1 -Підмостовий габарит нерозвідного суд­ноплавного прогону моста


ABCD и AEFKLD - контуры подмостового габарита;РСУ - расчетный высокий судоходный уровень во­ды; ПУ - проектный уровень воды; Н - общая высота подмостового габарита; h - высота подмостового габарита на РСУ; В - ширина подмостовго габарита; d - гарантированная глубина судового хода на перспективу; а - амплитуда коле­баний уровней воды между РСУ и ПУ.

Рисунок 1 - Подмостовой габарит неразводного судоходного пролета моста


 

 

4.6У нерозвідних прогонах допускається знижувати ширину підмостового габаритуВ:

-у прогоні, призначеному для руху пла­вучих засобів тільки вниз за течією при відсутності плотоперевезень на водних шляхах:

 

4-гокласу  -  до100м,

5-го   -"-     -  до  80 м,

6-го   -"-     -  до  40 м,

7-го   -"-     -  до  30 м;

-у прогоні, призначеному для руху пла­вучих засобів тільки угору за течією при середній швидкості течії у межен­ний період, яка перевищує0,5 м/с,на водних шляхах:

 

1-го    класу-до 120м,

2-го       -"-   - до 100м,

3 і4-го  -"-   - до 80м.

При цьому обрис підмостового габариту повинен бути тільки прямокутним.

4.7Ширина підмостового габариту В мо­же бути прийнята менше вказаної в таблиці2, якщо прогінмостаповністю перекриває су­марну ширину водного шляху з береговими смугами відводу з обох боків, які знаходяться у віданні органів річкового транспорту.


 

 

4.6 В неразводных пролетах допускается снижать ширину подмостового габаритаВ:

- в пролете, предназначенном для движе­ния плавучих средств только вниз по течению при отсутствии плотоперевозок на водных путях:

4-го класса  -  до 100 м,

5-го    -"-      -  до  80 м,

6-го    -"-      -  до  40 м,

7-го    -"-      -  до  30 м;

- в пролете, предназначенном для дви­жения плавучих средств только вверх по течению при средней скорости тече­ния в меженный период, превышаю­щей 0,5 м/с, на водных путях:

1-го   класса - до 120 м,

2-го       -"-    -до 100м,

3 и 4-го -"-    -до 80м.

При этом очертание подмостового габа­рита должно быть только прямоугольным.

4.7 Ширина подмостового габарита В мо­жет быть принята меньше указанной в таблице 2, если пролет моста полностью перекрывает суммарную ширину водного пути с берего­выми полосами отвода с обеих сторон, нахо­дящимися в ведении органов речного транс­порта.


 

ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.6

 


 

 


ABCD - контурпідмостового габариту; РСР -розрахунковий високий судноплавний рівень води; ПР -проектний рівень води;                  Н -загальна висота підмостового габариту;       h -висота підмостового габариту над РСР;             В -ширина підмостового га­бариту;d -гарантована глибина суднового ходу на перспективу; а -амплітуда коливань рівнів води між РСР і ПР.

Положення навігаційних знаків умовно не показане.

Рисунок 2 -Підмостовий габарит розвідного судноплавного прогону моста: а -з розкриттям прогонової будівлі; б -з вертикальним підйомом прогонової будівлі


ABCD -контур подмостового габарита; РСУ -расчетный высокий судоходный уровень воды; ПУ -проектный уровень воды; Н - общая высота подмостового габарита; h - высотаподмостового габарита над РСУ; В - ширинаподмостового габарита;d - гарантированная глубина судового хода на пер­спективу; а - амплитуда колебаний уровней воды между РСУ и ПУ.

Положение навигационных знаков условно не показано.

Рисунок 2 - Подмостовый габарит разводного су­доходного пролета моста: а - с раскрытием пролетного строения; 6-е вертикальным подъемом пролетного строения


 

 

4.8Для мостів з розвідними прогоновими будівлями, які призначені для пропуску тільки суден з великою надводною висотою, висотуh встановлюють за узгодженням з органами, які регулюють судноплавство, та іншими зацікав­леними органами. При цьому її слід визначати виходячи з величини надводної висоти відпо­відних судів або об'єктів, призначених для проводки в цьому судноплавному прогоні.


 

 

4.8 Для мостов с разводными пролетными строениями, которые предназначены для про­пуска только судов с большой надводной вы­сотой, высоту h устанавливают по согласо­ванию с органами, регулирующими судоход­ство, и другими заинтересованными органа­ми. При этом ее следует определять исходя из величины надводной высоты соответствую­щих судов или объектов, предназначенных для проводки в этом судоходном пролете.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.7


 


4.9Нерозвіднімостиповинні мати, як правило, не менше двох судноплавних прогонів: окремо для руху плавучих засобів униз за те­чією (від верхів'я до гирла) та вгору (проти течії).

Якщо у створі, який розглядається, шири­на водного шляху з гарантованими глибинами недостатня для розміщення двох судноплав­них прогонів, допускається передбачати один судноплавний прогін. При цьому зниження під ним ширини підмостового габариту, вказане у 4.6,не допускається.

4.10У наплавних мостах допускається влаштування одного судноплавного прогону.

4.11У наплавних мостах ширину вивідної частини встановлюють у залежності від класу водного шляху з урахуванням гідрологічних умов, а також умов експлуатації флоту, але не менше 1,5-кратної гарантованої ширини суд­нового ходу.

4.12Відмітку РСР слід визначати за мето­дикою, наведеною в додатку Б.

4.13Для мостових переходів через водні шляхи, по яких у повноводний період навігації можливий захід суден транспортного флоту з водних шляхів більш високого класу, підмос-тові габарити судноплавних прогонів слід встановлювати за результатами комплексного техніко-економічного обґрунтування, яке узгоджено з департаментом річкового транс­порту транспортного міністерства (відомст­ва), а при заході суден з водних шляхів1і2-го класів-також з Міністерством оборони.

 

4.14Мостові переходи слід розташовува­ти на ділянках водних шляхів, які задоволь­няють такі вимоги:

а) русло ріки повинно бути стійким, яке дозволяє утримувати судновий хід без пере­міщень його за шириною ріки і яке не допускає зміни глибин, що впливають на судноплав­ство;

 

б) ділянка ріки повинна бути прямоліній­ною з достатнім віддаленням від перекатів, за можливості, без заплави або з високою запла­вою, що незначно затоплюється. Довжина прямолінійної ділянки, а також відстань від моста доперекатів повинна бути, як правило, з верхової сторони не менше трьох, а з низової сторони не менше півтори довжини розрахун­кового суднового (плотового) состава;

 

в) напрямок течії та вісь суднового ходу повинні бути, як правило, паралельні. Від­хилення не повинно перевищувати10°;


4.9 Неразводные мосты должны иметь, как правило, не менее двух судоходных проле­тов: отдельно для движения плавучих средств вниз по течению (от истока к устью) и вверх (против течения).

Если в рассматриваемом створе ширина водного пути с гарантированными глубинами недостаточна для размещения двух судоход­ных пролетов, допускается предусматривать один судоходный пролет. При этом снижение под ним ширины подмостового габарита, ука­занное в 4.6, не допускается.

4.10В наплавных мостах допускается уст­ройство одного судоходного пролета.

4.11 В наплавных мостах ширину вывод­ной части устанавливают в зависимости от класса водного пути с учетом гидрологичес­ких условий, а также условий эксплуатации флота, но не менее 1,5-кратной гарантирован­ной ширины судового хода.

4.12 Отметку РСУ следует определять по методике, приведенной в приложении Б.

4.13 Для мостовых переходов через вод­ные пути, по которым в полноводный период навигации возможен заход судов транспорт­ного флота с водных путей более высокого класса, подмостовые габариты судоходных пролетов следует устанавливать по результа­там комплексного технико-экономического обоснования, согласованного с департамен­том речного транспорта транспортного ми­нистерства (ведомства), а при заходе судов с водных путей 1 и 2-го классов - также с Мини­стерством обороны.

4.14 Мостовые переходы следует распола­гать на участках водных путей, удовлетворя­ющих следующие требования:

а) русло реки должно быть устойчивым, позволяющим удерживать судовой ход без пе­ремещений его по ширине реки и не допуска­ющим изменения глубин, влияющих на судо­ходство;

б) участок реки должен быть прямолиней­ным с достаточным удалением от перекатов, по возможности, без поймы или с высокой незначительно затопляемой поймой. Длина прямолинейного участка, а также расстояние от моста до перекатов должно быть, как пра­вило, с верховой стороны не менее трех, а с низовой стороны не менее полутора длин рас­четного судового (плотового) состава;

 

в) направление течения и ось судового хо­да должны быть, как правило, параллельны. Отклонение не должно превышать 10°;


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.8

 


г)глибина у судноплавнихпрогонахмос­тівзаусієюшириноюпідмостовогогабариту В,а також на відстані відмостового переходу, вказаній у4.146, повинна бути неменше га­рантованої глибини суднового ходу на роз­рахункову перспективуd.

4.15Розміщення і кількість судноплавних прогонів повинні бути вибрані на основі прог­нозу можливих руслових переформувань.

 

У випадку деформації русла у процесі екс­плуатації у створі мостового переходу і на під­ходах до нього та відсутності умов для пере­носу судноплавства в інший прогін з нормаль­ними судноплавними умовами розвідувальні, днопоглиблювальні та інші шляхові роботи, які пов'язані із забезпеченням безпеки судно­плавства у районі мостового переходу, про­водять державні басейнові управління (дер­жавні підприємства) водних шляхів за рахунок власникамоста вобсягах, що забезпечують габарити суднового ходу, які узгоджені під час проектування мостового переходу.

 

4.16 Клас ділянки водного шляху, на яко­му передбачається будівництво або реконст­рукція мостового переходу, на надмагістраль-них та магістральних водних шляхах встанов­люють державні басейнові управління (дер­жавні підприємства) водних шляхів, а на вод­них шляхах місцевого значення - їх лінійні під­розділи.

Затвердження класу проводять:

  • на надмагістральних і магістральних водних шляхах-департаменти річко­вого (водного) транспорту або інші служби транспортного міністерства (відомства);
  • на водних шляхах місцевого значення-державні басейнові управління (дер­жавні підприємства) водних шляхів за дорученням вищих органів.

 

Технічні умови на проектування мостово­го переходу видають державні басейнові управління (державні підприємства) водних шляхів.

4.17Проекти мостових переходів у частині виборуствораі розташування руслових опор, підмостових габаритів, визначення відміток РСР і ПР, обладнання навігаційними знаками і організації будівництва повинні бути узгоджені з державними басейновими управліннями (державними підприємствами) водних шляхів, а на надмагістральних водних шляхах, крім того, з департаментами


г) глубина в судоходных пролетах мостов по всей ширине подмостового габарита В, а также на расстоянии от мостового перехода, указанном в 4.146, должна быть не менее га­рантированной глубины судового хода на рас­четную перспективу d.

4.15 Расположение и количество судоход­ных пролетов должны быть выбраны на ос­нове прогноза возможных русловых перефор­мирований.

В случае деформации русла в процессе эксплуатации в створе мостового перехода и на подходах к нему и отсутствии условий для переноса судоходства в другой пролет с нор­мальными судоходными условиями изыска­тельские, дноуглубительные и другие путевые работы, связанные с обеспечением безопас­ности судоходства в районе мостового пере­хода, производят государственные бассейно­вые управления (государственные предприя­тия) водных путей за счет владельца моста в объемах, обеспечивающих габариты судового хода, согласованные при проектировании мостового перехода.

4.16 Класс участка водного пути, на ко­тором предусматривается строительство или реконструкция мостового перехода, на сверх­магистральных и магистральных водных пу­тях устанавливают государственные бассей­новые управления (государственные предпри­ятия) водных путей, а на водных путях мест­ного значения - их линейные подразделения.

Утверждение класса производят:

  • на сверхмагистральных и магистраль­ных водных путях - департаменты реч­ного (водного) транспорта или иные службы транспортного министерства (ведомства);
  • на водных путях местного значения -государственные бассейновые управ­ления (государственные предприятия) водных путей по поручению вышесто­ящих органов.

Технические условия на проектирование мостового перехода выдают государственные бассейновые управления (государственные предприятия) водных путей.

4.17 Проекты мостовых переходов в части выбора створа и расположения русловых опор, подмостовых габаритов, определения отметок РСУ и ПУ, оборудования навигаци­онными знаками и организации строитель­ства должны быть согласованы с государст­венными бассейновыми управлениями (госу­дарственными предприятиями) водных путей, а на сверхмагистральных водных путях, кроме


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.9

 


(службами) річкового(водного) транспорту транспортного міністерства (тільки у частині виборуствора, розташування опор і підмостових габаритів).

Для ділянок водних шляхів, де можливе плавання морських і військових суден, про­екти слід узгоджувати також з департаментом морського транспорту відповідного мініс­терства (відомства), Міністерством оборони або з уповноваженими ними організаціями.

 

Проекти мостових переходів через над-магістральні водні шляхи у частині встанов­лення підмостових габаритів повинні бути узгоджені з Міністерством оборони.

Узгодження проектів мостових переходів на водних шляхах, що не передбачаються для використання водним транспортом у перспек­тиві, повинно проводитись місцевими адмініс­траціями (органами виконавчої влади) за вис­новками лінійних підрозділів державних ба­сейнових управлінь (державних підприємств) водних шляхів.

 

5 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ

5.1 При розташуванні мостових переходів на міських, автошляхових та залізничних магі­стралях в умовах, відмінних від указаних у 4.14а,б, повинні бути передбачені відповідні заходи, які забезпечують необхідні умови суд­ноплавства (зміна схеми моста, улаштування виправних споруд, випрямлення русла, укріп­лення берегів тощо).

 

5.2 Для мостів на водних шляхах 1-5-го класів, які мають односторонню пойму, що пропускає більше 25% паводкової витрати во­ди, при проектуванні повинні бути передба­чені виправні споруди, які регулюють високі води (струмененапрямні дамби, що не затоп­ляються, напівзагати тощо).

 

5.3 Збільшення максимальної швидкості течії води у створі моста, що викликане його будівництвом і експлуатацією, не повинно перевищувати 20% при значенні максимальної швидкості течії води за нормальних умов до 2 м/с і 10% при її значенні більше 2 м/с.

 

5.4Опоримоста вмежах їх висоти від низу прогонової будови до лінії можливого розми­ву дна не повинні мати звернених до судно­плавних прогонів частин, що виступають, і які є небезпечними для судноплавства. Горизон­тальні перерізи опор повинні мати обтічну форму.


того,сдепартаментами (службами)речного (водного)транспортатранспортногомини­стерства (только вчастивыбора створа, рас­положенияопори подмостовых габаритов).

Для участков водных путей, где возможно плавание морских и военных судов, проекты следует согласовывать также с департаментом морского транспорта соответствующего ми­нистерства (ведомства), Министерством обо­роны или с уполномоченными ими организа­циями.

Проекты мостовых переходов через сверх­магистральные водные пути в части установ­ления подмостовых габаритов должны быть согласованы с Министерством обороны.

Согласование проектов мостовых перехо­дов на водных путях, не предполагаемых к использованию водным транспортом в перс­пективе, должно производиться местными администрациями (органами исполнительной власти) по заключениям линейных подразде­лений государственных бассейновых управле­ний (государственных предприятий) водных путей.

5 ТРЕБОВАНИЯ БЕЗОПАСНОСТИ

5.1 При расположении мостовых перехо­дов на городских, автодорожных и железно­дорожных магистралях в условиях, отличаю­щихся от указанных в 4.14а,б, должны быть предусмотрены соответствующие меры, обес­печивающие необходимые условия судоход­ства (изменение схемы моста, устройство вы-правительных сооружений, спрямление русла, укрепление берегов и др.).

5.2 Для мостов на водных путях 1-5-го классов, имеющих одностороннюю пойму, пропускающую более 25% паводкового рас­хода воды, при проектировании должны быть предусмотрены выправительные сооружения, регулирующие высокие воды (незатопляемые струенаправляющие дамбы, полузапруды и т.п.).

5.3 Увеличение максимальной скорости течения воды в створе моста, вызванное его строительством и эксплуатацией, не должно превышать 20% при значении максимальной скорости течения воды в естественных усло­виях до 2 м/с и 10% при ее значении более 2 м/с.

5.4 Опоры моста в пределах их высоты от низа пролетного строения до линии возмож­ного размыва дна не должны иметь обращен­ных к судоходным пролетам выступающих частей, представляющих собой опасность для судоходства. Горизонтальные сечения опор должны иметь обтекаемую форму.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.10

 

 


5.5Площини опор, що звернені у бік суд­ноплавних прогонів, повинні бути, як прави­ло, паралельні напряму течії, а при відсутності течії-осі суднового ходу. При цьому відхи­лення не повинно перевищувати10°.

 

5.6На прогонових будівлях та опорах судноплавних прогонів мостів повинні розмі­щуватись навігаційні знаки у відповідності з вимогамиГОСТ 26600.

5.7На лицьовій частині опор і прогонової будівлі судноплавного прогону, зверненої до судноводіїв, повинна бути виконана верти­кальна розмітка безпеки відповідно до вимог ГОСТ 23457.

5.8Площини опор, що звернені у бік суд­ноплавних прогонівмоста утемний час доби, повинні бути освітлені. При цьому світловий потік не повинен створювати перешкод для судноплавства.

5.9На опорах судноплавного прогону повинно бути позначено положення (відмітка) РСР відповідно до вимогГОСТ 26600.

5.10На мостових переходах з великою кількістю прогонових будівель несудноплав­ний прогін, який примикає до судноплавного, за необхідності може бути обладнаний навіга­ційним знаком, що забороняє судноплавство під цією прогоновою будівлею.


5.5 Плоскости опор, обращенные всто­ронусудоходных пролетов, должны быть, как правило, параллельны направлению течения, а при отсутствии течения - оси судового хода. При этом отклонение не должно превышать 10°.

5.6 На пролетных строениях и опорах су­доходных пролетов мостов должны разме­щаться навигационные знаки в соответствии с требованиями ГОСТ 26600.

5.7 На лицевой части опор и пролетного строения судоходного пролета, обращенной к судоводителям, должна быть выполнена вер­тикальная разметка безопасности в соответ­ствии с требованиями ГОСТ 23457.

5.8 Плоскости опор, обращенные в сторо­ну судоходных пролетов моста, в темное время суток должны быть освещены. При этом све­товой поток не должен создавать помех для судоходства.

5.9 На опорах судоходного пролета дол­жно быть обозначено положение (отметка) РСУ в соответствии с требованиями ГОСТ 26600.

5.10 На мостовых переходах с большим количеством пролетных строений несудоход­ный пролет, примыкающий к судоходному, при необходимости может быть «оборудован навигационным знаком, запрещающим судо­ходство под этим пролетным строением.


.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.11

 


Додаток А

(обов'язковий)

 

Терміни, їх визначення і скорочення

 

Внутрішній водний шлях (ВВШ)-ріки, озера, водосховища і канали, придатні для суд­ноплавства і лісосплаву.

Внутрішній судноплавний шлях (судно­плавний шлях)-внутрішній водний шлях, який використовують для руху суден та інших плавучих засобів.

Клас внутрішнього водного шляху-харак­теристика ділянки внутрішнього водного шляху, яка встановлюється в залежності від гарантованої і (або) середньонавігаційної гли­бин суднового ходу, а також розрахункових параметрів транспортного флоту на розрахун­кову перспективу.

Примітка.Цифрове позначення класів прийнято від1до7за спадною значущості класів у системі внутрішніх водних шляхів.

 

Судноплавство-плавання суден, плотів та інших плавучих засобів по внутрішніх водних шляхах з метою здійснення вантажних та паса­жирських перевезень, а також інших видів ді­яльності.

Судновий хід-простір (підводний і над­водний) на судноплавному шляху, який при­значений для судноплавства і позначається на місцевості або на карті.

Габарити суднового ходу-глибина, шири­на, надводна висота і радіус закруглення суд­нового ходу.

Гарантовані габарити суднового ходу (гарантовані габарити)-встановлені на ділян­ці судноплавного шляху найменші габарити суднового ходу при розрахункових судно­плавних рівнях води.

Гарантована глибина (ширина) суднового ходу-встановлена на дільниці судноплавного шляху найменша глибина (ширина) суднового ходу при проектному рівні води.

Середньонавігаційна глибина суднового ходу-середньозважена глибина суднового хо­ду на ділянці судноплавного шляху, яка вико­ристовується транспортним флотом в експлу­атаційний період навігації.

Мостовий перехід-комплекс інженерних споруд, який складається змоста,підходів до нього (естакад, земляних насипів або виїмок), регуляційних і берегозахисних споруд.


Приложение А

(обязательное)

 

Термины, их определения и сокращения

 

Внутренний водный путь (ВВП)- реки, озера, водохранилища и каналы, пригодные для судоходства и лесосплава.

Внутренний судоходный путь (судоходный путь)- внутренний водный путь, используе­мый для движения судов и других плавучих средств.

Класс внутреннего водного пути -харак­теристика участка внутреннего водного пути, устанавливаемая в зависимости от гарантиро­ванной и (или) средненавигационной глубин судового хода, а также расчетных параметров транспортного флота на расчетную перспек­тиву.

Примечание.Цифровое обозначение клас­сов принято от 1 до 7 по убывающей значи­мости классов в системе внутренних водных путей.

Судоходство- плавание судов, плотов и других плавучих средств по внутренним вод­ным путям с целью осуществления грузовых и пассажирских перевозок, а также других ви­дов деятельности.

Судовой ход- пространство (подводное и надводное) на судоходном пути, предназна­ченное для судоходства и обозначаемое на местности или на карте.

Габариты судового хода- глубина, шири­на, надводная высота и радиус закругления судового хода.

Гарантированные габариты судового хода (гарантированные габариты)- установленные на участке судоходного пути наименьшие габариты судового хода при расчетных судо­ходных уровнях воды.

Гарантированная глубина (ширина) судового хода- установленная на участке су­доходного пути наименьшая глубина (шири­на) судового хода при проектном уровне воды.

 

Средненавигационная глубина судового хода- средневзвешенная глубина судового хода на участке судоходного пути, используе­мая транспортным флотом в эксплуатацион­ный период навигации.

Мостовой переход -комплекс инженерных сооружений, состоящий из моста, подходов к нему (эстакад, земляных насыпей или выемок), регуляционных и берегозащитных сооружений.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.12

 


Судноплавний прогінмоста(судноплавний прогін)-прогінмоста,призначений для про­пуску плавучих засобів.

Судноплавний розвідний прогін (розвідний прогін)-прогінмостаз вертикальним підйо­мом, поворотом або розкриттям прогонової будівлі (усієї або її частини), який призначено для пропуску плавучих засобів.

Примітка.Розрізняють розвідні прогони, призначені для пропуску розрахункових суден і составів транспортного флоту і для пропуску тільки суден з великою надводною висотою.

 

Наплавний міст-міст на плавучих опорах (понтонах).

Підмостовий габарит судноплавного про­гонумоста(підмостовий габарит)-обрис габа­риту суднового ходу, перпендикулярний до його осі, у підмостовому просторі судноплав­ного прогонумоста.

Примітка1.Підмостовий габарит визна­чається: загальною висотою Н, яка склада­ється з висотиhнад розрахунковими високим судноплавним рівнем води (РСР), гарантова­ної глибини суднового ходу на перспективуdвід проектного рівня води (ПР) та амплітуди коливань рівнів води а між РСР і ПР; шири­ною В.

Примітка2.У підмостовому габариті не повинні знаходитись елементимостаі його обладнання, включаючи навігаційні знаки.

 

Міст, який реконструюється- міст, що під­лягає переулаштуванню з повною заміною прогонових будівель та використанням (пов­ним або частковим) існуючих опор.

Вісь суднового ходу-умовна лінія, яка проходить у середній частині суднового ходу.

Рівень води-висота поверхні води у вод­ному об'єкті над умовною горизонтальною площиною порівняння.

Розрахунковий високий судноплавний рівень води (РСР)-судноплавний рівень води, що визначається розрахунком, від якого іде відлік висоти підмостового габариту.

Проектний рівень води (ПР)-розрахун­ковий низький судноплавний рівень води із заданою забезпеченістю.

Примітка.Застосовується при шляхових роботах на внутрішніх судноплавних шляхах і встановленні гарантованих габаритів судно­вого ходу.

Підпірний рівень води-рівень води, який утворюється у водотоці або водосховищі в ре­зультаті підпору.


Судоходный пролет моста (судоходный пролет)- пролет моста, предназначенный для пропуска плавучих средств.

Судоходный разводной пролет (разводной пролет)- пролет моста с вертикальным подъе­мом, поворотом или раскрытием пролетного строения (всего или его части), предназначен­ный для пропуска плавучих средств.

Примечание.Различают разводные проле­ты, предназначенные для пропуска расчетных судов и составов транспортного флота и для пропуска только судов с большой надводной высотой.

Наплавной мост- мост на плавучих опо­рах (понтонах).

Подмостовой габарит судоходного пролета моста (подмостовой габарит)- очертание габа­рита судового хода, перпендикулярное к его оси, в подмостовом пространстве судоходно­го пролета моста.

Примечание 1.Подмостовой габарит оп­ределяется: общей высотой H, состоящей из высоты h над расчетным высоким судоходным уровнем воды (РСУ), гарантированной глу­бины судового хода на перспективу d от про­ектного уровня воды (ПУ) и амплитуды коле­баний уровней воды а между РСУ и ПУ; ши­риной В.

 

Примечание2.В подмостовом габарите не должны находиться элементы моста и его обо­рудования, включая навигационные знаки.

 

Реконструируемый мост -мост, подлежа­щий переустройству с полной заменой про­летных строений и использованием (полным или частичным) существующих опор.

Ось судового хода- условная линия, про­ходящая в средней части судового хода.

Уровень воды- высота поверхности воды в водном объекте над условной горизонталь­ной плоскостью сравнения.

Расчетный высокий судоходный уровень воды (РСУ)- судоходный уровень воды, оп­ределяемый расчетом, от которого отсчиты­вается высота подмостового габарита.

Проектный уровень воды(ПУ) - расчет­ный низкий судоходный уровень воды с задан­ной обеспеченностью.

Примечание.Применяется при путевых работах на внутренних судоходных путях и установлении гарантированных габаритов су­дового хода.

Подпорный уровень воды- уровень воды, образующийся в водотоке или водохранили­ще в результате подпора.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.13

 


Нормальний підпірний рівень води (НПР)-найвищий проектний підпірний рівень верх­нього б'єфу, який може підтримуватись за нормальних умов експлуатації гідротехнічних споруд.

Підпір-підйом рівня води, який виникає внаслідок перегородження або обмеження руславодотокуабо зміни умов стоку підзем­них вод.

Розрахункова перспектива (перспектива)-розрахунковий строк, який визначається прогнозуванням розвитку водного транспор­ту, але не менше25років.

Примітка.Початковим роком розрахун­кового перспективного періоду є рік звернен­ня проектно-конструкторських організацій, які проектують міст, в органи, що регулюють судноплавство.

Навігаційний період (навігація)-інтервал часу можливої за кліматичними умовами або фактичної роботи флоту на перевезеннях.

Примітка.Розрізняють навігаційні періо­ди: експлуатаційний, директивний та фізичної навігації.

Експлуатаційний період навігації-інтер­вал часу роботи флоту на перевезеннях.

Період фізичної навігації (фізична наві­гація)-інтервал часу від початку очищення водного шляху від криги до початку стійкого кригоутворення.

Ріка- водотокзначних розмірів, який жи­виться атмосферними опадами зі свого водо­збору та який має чітко виражене русло.

Водосховище-штучне водоймище, яке ут­ворено водопідпірною спорудою на водотоці з метою зберігання води та регулювання сто­ку.

 

Русло ріки-створене річковим потоком ложе, по якому здійснюється стік без затоп­лення заплави.

Заплава-частина дна річкової долини, яка складена наносами і яка періодично за­топлюється під час повені і паводків.

Перекат-характерна для рівнинних рік форма донного рельєфу, яку сформовано від­кладеннями наносів, звичайно у вигляді ши­рокої гряди, яка перетинає русло під кутом до загального напряму течії, що спричиняє від­хилення його від одного берега до іншого.


Нормальный подпорный уровень воды (НПУ)- наивысший проектный подпорный уровень верхнего бьефа, который может под­держиваться в нормальных условиях эксплуа­тации гидротехнических сооружений.

Подпор- подъем уровня воды, возникаю­щий вследствие преграждения или стеснения русла водотока или изменения условий стока подземных вод.

Расчетная перспектива (перспектива) -расчетный срок, определяемый прогнозиро­ванием развития водного транспорта, но не менее 25 лет.

Примечание.Начальным годом расчетно­го перспективного периода является год обра­щения проектно-конструкторских организа­ций, проектирующих мост, в органы, регули­рующие судоходство.

Навигационный период (навигация)- ин­тервал времени возможной по климатическим условиям или фактической работы флота на перевозках.

Примечание.Различают навигационные периоды: эксплуатационный, директивный и физической навигации.

Эксплуатационный период навигации -

интервал времени работы флота на перевоз­ках.

Период физической навигации (физичес­кая навигация)- интервал времени от начала очищения водного пути ото льда до начала устойчивого ледообразования.

Река- водоток значительных размеров, питающийся атмосферными осадками со сво­его водосбора и имеющий четко выраженное русло.

Водохранилище -искусственный водоем, образованный водоподпорным сооружением на водотоке с целью хранения воды и регули­рования стока.

Русло реки -выработанное речным по­током ложе, по которому осуществляется сток без затопления поймы.

Пойма- часть дна речной долины, сло­женная наносами и периодически заливаемая в половодье и паводки.

Перекат -характерная для равнинных рек форма донного рельефа, сформированная отложениями наносов, обычно в виде широ­кой гряды, пересекающей русло под углом к общему направлению течения, вызывающая отклонение его от одного берега к другому.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.14

 


Гідрологічнийпост- пункт на водному об'єкті, який обладнано пристроями та прила­дами для проведення систематичних гідроло­гічних спостережень.

Опорний гідрологічний пост-гідрологіч­ний пост, характерний для даної ділянки вод­ного шляху, на якому встановлюють проект­ний рівень води.

Повінь-фаза водного режиму ріки, яка щорічно повторюється у даних кліматичних умовах у той самий сезон, що характеризу­ється найбільшою водністю, високим і трива­лим підйомом рівня води і яка спричиняється сніготаненням або таненням разом снігу і льо­довиків.

Примітка.Розрізняють повені весняні, весняно-літні і літні.

Паводок-фаза водного режиму ріки, яка може багаторазово повторюватись у різні се­зони року. Характеризується інтенсивним, звичайно короткочасним збільшенням витрат і підйомів рівнів води і спричиняється дощами або сніготаненням під час відлиг.

 

Навігаційне обладнання внутрішнього вод­ного шляху (навігаційне обладнання)-навіга­ційні знаки, які встановлюють на судноплав­них шляхах для безпеки судноплавства.

Берегова смуга відводу внутрішніх водних шляхів (смуга відводу)-прибережна смуга від­воду землі вздовж внутрішнього водного шля­ху, яка надана в установленому порядку для робіт, пов'язаних із забезпеченням судноплав­ства.

Днопоглиблювальні роботи-роботи з по­глиблення дна на судноплавних шляхах для досягнення заданих габаритів.

Органи, які регулюють судноплавство на внутрішніх водних шляхах-організації річко­вого (водного) транспорту, які здійснюють функції державного управління водними шля­хами, утримання їх у судноплавному стані та нагляду за судноплавством.

Примітка.До органів, які регулюють суд­ноплавство на внутрішніх водних шляхах, від­носять відповідні департаменти (служби) транспортних міністерств та відомств, дер­жавні басейнові управління (державні підпри­ємства) водних шляхів, державні річкові суд­ноплавні інспекції.


Гидрологический пост-пункт наводном объекте, оборудованный устройствами и при­борами для проведения систематических гид­рологических наблюдений.

Опорный гидрологический пост -гидроло­гический пост, характерный для данного участка водного пути, на котором устанавли­вают проектный уровень воды.

Половодье- фаза водного режима реки, ежегодно повторяющаяся в данных климати­ческих условиях в один и тот же сезон, харак­теризующаяся наибольшей водностью, высо­ким и длительным подъемом уровня воды и вызываемая снеготаянием или совместным таянием снега и ледников.

Примечание.Различают половодье весен­нее, весенне-летнее и летнее.

Паводок- фаза водного режима реки, ко­торая может многократно повторяться в раз­личные сезоны года. Характеризуется интен­сивным, обычно кратковременным увеличе­нием расходов и подъемов уровней воды и вызывается дождями или снеготаянием во вре­мя оттепелей.

Навигационное оборудование внутреннего водного пути (навигационное оборудование) -навигационные знаки, устанавливаемые на судоходных путях для обеспечения безопас­ности судоходства.

Береговая полоса отвода внутренних вод­ных путей (полоса отвода)- прибрежная поло­са отвода земли вдоль внутреннего водного пути, предоставленная в установленном по­рядке для работ, связанных с обеспечением судоходства.

Дноуглубительные работы- работы по уг­лублению дна на судоходных путях для дости­жения заданных габаритов.

Органы, регулирующие судоходство на внутренних водных путях -организации реч­ного (водного) транспорта, осуществляющие функции государственного управления вод­ными путями, содержания их в судоходном состоянии и надзора за судоходством.

Примечание.Корганам, регулирующим судоходство на внутренних водных путях, от­носят соответствующие департаменты (служ­бы) транспортных министерств и ведомств, государственные бассейновые управления (го­сударственные предприятия) водных путей, государственные речные судоходные инспек­ции.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.15

 


 


Додаток Б

(обов’язковий)

 

Визначення розрахункового судноплавного рівня води (РСР)

 

Б.1Визначення РСР для ділянок нешлю-зованих річок

Б.1.1Визначають розрахункову трива­лість фізичної навігаціїТ удобах як середньо­арифметичне значення цих періодів за всі роки спостережень (не менше10років).

Б.1.2Визначають тривалістьtдіб стояння рівнів води вищеРСР, що допускається для даного класу водного шляху, за формулою


Приложение Б

(обязательное)

 

Определение расчетного судоходного уровня воды (РСУ)

 

Б.1 ОпределениеРСУ для участков не­шлюзованных рек

Б.1.1 Определяют расчетную продолжи­тельность физической навигации Т в сутках как среднеарифметическое значение этих пе­риодов за все годы наблюдений (не менее 10 лет).

Б.1.2 Определяют допускаемую для дан­ного класса водного пути продолжительность tсуток стояния уровней воды вышеРСУ по формуле


,                                            (Б.1)


деК -коефіцієнтдопустимогозниження тривалості фізичної навігації, який дорівнює:5- для водних шляхів1і4 -го класів;6 -для2і3-гокласів;3 -для5-го класу;2 -для6і7-гокласів.

 

 

Б.1.3 За даними гідрометричних спосте­режень будують графіки ходу рівнів води в період паводків або повеней (далі - паводків) Н =f(t) для всіх років спостережень і за ними визначають рівні води Нt, які перевищують більш високі рівні протягом tдіб.

Б. 1.4 Одержані значення рівнів Нt розмі­щують (у табличній формі) в порядку змен­шення і для кожного з них визначають емпі­ричну ймовірність перевищення Р,%, за фор­мулою


где К - коэффициент допускаемого сни­жения продолжительности физической навигации, принимаемый равным: 5 -для водных путей 1 и 4-го классов; 6 -для 2 и 3-го классов; 3 - для 5-го класса;2 - для 6 и 7-го классов.

 

Б.1.3 По данным гидрометрических наб­людений строят графики хода уровней воды в период паводков или половодий (далее - па­водков) Н =f(t)для всех лет наблюдений и по ним определяют уровни воды Нt,превышае­мые более высокими уровнями в течение t суток.

Б. 1.4 Полученные значения уровней Нtрасполагают (в табличной форме) в порядке убывания и для каждого из них определяют эмпирическую вероятность превышения Р,%, по формуле

 


                                       (Б.2)


деm -порядковийномеррівняводи;

  n- числороків гідрометричних спосте­режень.

 

Б. 1.5 На основі одержаних значень Нt і Р будують графік Нt = f(P),за яким визначають відмітку РСР в залежності від розрахункової ймовірності перевищення Pd, %, яку прийма­ють рівною: 2 - для водного шляху 1-го класу; 3 - для 2-го класу; 4 - для 3, 6 і 7-го класів; 5 -для 4 і 5-го класів. Приклад побудови графіка і визначення за ним РСР наведено на рисунку Б.1.


 где m - порядковыйномеруровня воды;

n- число лет гидрометрических наблюдений.

 

Б. 1.5 На основе полученных значений Нtи Р строят график Нt= f(P),по которому определяют отметку РСУ в зависимости от расчетной вероятности превышения Pd, %, принимаемой равной: 2 - для водного пути 1-го класса; 3 - для 2-го класса; 4 - для 3,  6  и 7-го классов; 5 - для 4 и 5-го классов. Пример построения графика и определения по нему РСУ приведен на рисунке Б.1.


 

ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.16


Рисунок Б.1 -Графік для визначення РСР

 

Б.1.6У разі відсутності матеріалів багато­річних гідрометричних спостережень у створі мостового переходу, що проектується, відміт­ку РСР визначають для створу опорного гід­рологічного поста. Відмітку РСР на створ мос­тового переходу слід переносити на основі графіка зв'язку відповідних рівнів води, який викреслюють за результатам спостережень за рівнями води у процесі виконання вишуку-вальних робіт у створі мостового переходу.

 

Б.1.7Для визначенняРСР маловивчених рік (коли матеріали гідрометричних спосте­режень відсутні або недостатні за тривалістю) допускається використовувати дані коротко­часних гідрометричних спостережень з дове­денням їх до багаторічного періоду за даними постів гідрометеослужби, які розташовані на річках-аналогах, що задовольняють такі умови:

 

  • можлива географічна близькість розта­шування водозборів;
  • схожість кліматичних умов;
  • однорідність умов формування стоку, однотипність ґрунтів і гідрогеологіч­них умов, можливо близький ступінь озерності, залісеності, заболоченості і розораності;

 

  • площі водозборів повинні відрізнятися не більше ніж у10разів;
  • відсутність факторів, які істотно пере­кручують величину природного річко­вого стоку (регулювання стоку, скиди, вилучення на зрошування та інші пот­реби).

РисунокБ.1 - График для определения РСУ

 

Б.1.6Приотсутствии материалов много­летних гидрометрических наблюдений в ство­ре проектируемого мостового перехода от­метку РСУ определяют для створа опорного гидрологического поста. Отметку РСУ на створ мостового перехода следует переносить на основе графика связи соответственных уровней воды, который вычерчивают по ре­зультатам наблюдений за уровнями воды в процессе выполнения изыскательских работ в створе мостового перехода.

Б.1.7 Для определенияРСУ малоизучен­ных рек (когда материалы гидрометрических наблюдений отсутствуют или недостаточны по продолжительности) допускается исполь­зовать данные краткосрочных гидрометри­ческих наблюдений с приведением их к многолетнему периоду по данным постов гидрометеослужбы, расположенных на реках-аналогах, удовлетворяющих следующие условия:

  • возможная географическая близость расположения водосборов;
  • сходство климатических условий;
  • однородность условий формирования стока, однотипность почв (грунтов) и гидрогеологических условий, по воз­можности близкая степень озерности, залесенности, заболоченности и распаханности;
  • площади водосборов должны отли­чаться не более чем в 10 раз;
  • отсутствие факторов, существенно ис­кажающих величину естественного речного стока (регулирование стока, сбросы, изъятие на орошение и другие нужды).

ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.17

 


Б.2Визначення РСР для ділянок шлюзо­ваних рік та водосховищ

Б.2.1Якщо наводному шляхупротягом всього періоду навігації є підпір, створений греблею, а вода під час паводків пропуска­ється через водоскидні пристрої при відмітках нижче нормального підпірного рівня (НПР), то міст може бути розташований в одній з двох зон, вказаних на рисунку Б.2:

  • у першій зоні-коли відмітка рівня паводка певної ймовірності перевищення нижче відмітки НПР з урахуванням кривої підпору;
  • у другій зоні-коли відмітка рівня паводка певної ймовірності перевищення вище відмітки НПР з урахуванням кривої підпору.

Б.2 Определение РСУ для участков шлю­зованных рек и водохранилищ

Б.2.1 Если на водном пути в продолжение всего периода навигации имеется подпор, соз­даваемый плотиной, а вода во время паводков пропускается через водосбросные устройства при отметках ниже нормального подпорного уровня (НПУ), то мост может быть располо­жен в одной из двух зон, указанных на рисунке Б.2:

  • в первой зоне - когда отметка уровня паводка определенной вероятности превышения ниже отметки НПУ с уче­том кривой подпора;
  • во второй зоне - когда отметка уровня паводка определенной вероятности превышения выше отметки НПУ с уче­том кривой подпора.

 


 


 

1 - гребля; 2 -нормальний підпірний рівень води (НПР); 3 -рівень паводкаймовірністю переви­щенняPd, %,який пропускається через водозливні отвори греблі; 4 -рівень паводка доспорудження греблі.

 

Рисунок Б.2 -Схема розташування зон


1 - плотина; 2 - нормальный подпорный уровень воды (НПУ); 3 - уровень паводка вероятностью превышения Pd, %, пропускаемого через водо­сливные отверстия плотины; 4 - уровень паводка до сооружения плотины.

 

Рисунок Б.2 - Схема расположения зон


 

 

 


Б.2.2При розташуваннімоста упершій зоні за РСР приймають рівень, відмітка якого не менше ніж на0,5м вища відмітки НПР водосховища з урахуванням кривої підпору.

Б.2.3 При розташуваннімоста удругій зо­ні РСР визначають у порядку, установленому в розділі1даного додатка. При цьому:


Б.2.2 При расположении моста в первой зоне за РСУ принимают уровень, отметка ко­торого не менее чем на 0,5 м выше отметки НПУ водохранилища с учетом кривой под­пора.

Б.2.3 При расположении моста во второй зоне РСУ определяют в порядке, установлен­ном в разделе 1 настоящего приложения. При этом:


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.18

 


  • коефіцієнтдопустимогозниження три­валості фізичної навігаціїКприймають рівним:5 -для водних шляхів1-гокла­су;6 -для2, 3, 6і7-гокласів;7 -для4і 5-гокласів;
  • розрахункову ймовірність перевищен­ня Р,і,%,приймають рівною:2 -для водних шляхів1-гокласу;3 -для2-го класу;4 -для3-гокласу;5 -для4і5-го класів;6 -для6і7-гокласів.

Якщо одержане значення РСР має відміт­ку нижче відмітки НПР, то за відмітку РСР приймають відмітку НПР з урахуванням кри­вої підпору, збільшену на0,5м.

Якщо одержане значення РСР має відміт­ку вище відмітки НПР з урахуванням кривої підпору, то за відмітку РСР приймають вира-ховану відмітку РСР, збільшену на0,5м.

 

Примітка.Дані гідрометричних спостере­жень, необхідні для визначення РСР, слід ко­ригувати з урахуванням регулюючого впливу греблі у відповідності з проектними даними.

Б.2.4У разі пропускупаводкачерез греб­лю при відмітках НПР за відмітку РСР прий­мають відмітку рівняпаводкарозрахунковою ймовірністю перевищення Pd.При цьому від­мітка РСР повинна бути не менше ніж на0,5м вище відмітки НПР водосховища.

Б.2.5 При розрахунку відмітки РСР для мостових переходів, що розташовані у нижніх б'єфах водосховищ, слід враховувати регулю­ючий вплив гребель на рівні води.

Б.2.6Якщо судноплавство в період паводків здійснюється через розбірні греблі, то РСР визначають за методикою, визначеною у роз­ділі1даного додатка.


  • коэффициент допускаемого снижения продолжительности физической нави­гации К принимают равным: 5 - для водных путей 1-го класса; 6 - для 2, 3, 6 и 7-го классов; 7 - для 4 и 5-го классов;
  • расчетную вероятность превышения pd,%, принимают равной: 2 - для вод­ных путей 1-го класса; 3 -для 2-го клас­са; 4 - для 3-го класса; 5 - для 4 и 5-го классов; 6 - для 6 и 7-го классов.

Если полученное значение РСУ имеет от­метку ниже отметки НПУ, то за отметку РСУ принимают отметку НПУ с учетом кривой подпора, увеличенную на 0,5 м.

Если полученное значение РСУ имеет от­метку выше отметки НПУ с учетом кривой подпора, то за отметку РСУ принимают вы­численную отметку РСУ, увеличенную на 0,5 м.

Примечание.Данные гидрометрических наблюдений, необходимые для определения РСУ, следует корректировать с учетом регули­рующего влияния плотины в соответствии с проектными данными.

Б. 2.4 При пропуске паводка через плотину при отметках НПУ за отметку РСУ принима­ют отметку уровня паводка расчетной вероят­ностью превышения Pd.При этом отметка РСУ должна быть не менее чем на 0,5 м выше отметки НПУ водохранилища.

Б.2.5 При расчете отметки РСУ для мосто­вых переходов, располагаемых в нижних бье­фах водохранилищ, следует учитывать регули­рующее влияние плотин на уровни воды.

Б.2.6 Если судоходство в период паводков совершается через разборные плотины, то РСУ определяют по методике, изложенной в разделе 1 настоящего приложения.


ДСТУ Б В.2.3-1-95 (ГОСТ 26775-97) С.19

 

 

 

 

 

УДК [69+624.21.095.2] (083.74)                      Ж82                                 МКС 93.040

 

 


Ключові слова:норми, технічні вимоги, клас внутрішнього водного шляху, міст, судно­плавний прогін, габарити суднового ходу, га­рантована глибина (ширина), середньонавіга-ційна глибина, габарити підмостові, розра­хункові рівні води, безпека; органи, які регу­люють судноплавство.


Ключевыеслова:нормы, технические требо­вания, класс внутреннего водного пути, мост, судоходный пролет, габариты судового хода, гарантированная глубина (ширина), средне-навигационная глубина, габариты подмосто-вые, расчетные уровни воды, безопасность;

органы, регулирующие судоходство.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Підпишіться на новини будівництва:

 

 

Вибір редакції: