Антикризисный сервис от ProfiDOM.com.ua: спросите, и узнайте все тонкости по строительству и материалам онлайн!

Вам помогут решить вопросы лучшие специалисты компаний-экспертов в областях утепления, ЛКМ, светопрозрачных конструкций, кровельных покрытий!

ДБНВ.2.3-16:2007. НОРМИ ВІДВЕДЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ДЛЯ БУДІВНИЦТВА (РЕКОНСТРУКЦІЇ) АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ

Оцените
(1 Голосовать)

 

ДЕРЖАВНІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

 

Споруди транспорту

 

 

 

 

НОРМИ ВІДВЕДЕННЯ

ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК

ДЛЯ БУДІВНИЦТВА (РЕКОНСТРУКЦІЇ)

АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ

 

 

 

ДБНВ.2.3-16:2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ

Мінрегіонбуд України

2007


 

ПЕРЕДМОВА

 

РОЗРОБЛЕНО:

Державне підприємство –Український державний інститут з проектування об'єктів дорожнього господарства (Укрдіпродор)

 

 

РОЗРОБНИКИ:

В. Гірман; В. Єгоров; Ф. Наумчак; А. Тищенко; В. Федорець; В. Щербаченко (керівник розробки)

 

 

ВНЕСЕНО:

Державна служба автомобільних доріг України (Укравтодор)

 

 

ПОГОДЖЕНО:

Міністерство охорони навколишнього природного середовища України (лист від 22 квітня 2005 р. № 3226/21-5)

 

 

 

Державний комітет України по земельних ресурсах (лист від 13 липня 2005 р. № 14-22-4/5793)

 

 

 

Державний дорожній науково-дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна (лист від 10 березня 2005 р. № 25-17/1-350)

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Наказ Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 17 липня 2007 р. № 102, чинні з 01.01.2008 р.

УВЕДЕНО ВПЕРШЕ

 


 

ДЕРЖАВНІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ

 

Споруди транспорту

ДБН В.2.3-16:2007

Норми відведення земельних ділянок для будівництва

(реконструкції) автомобільних доріг

Уведено вперше

 

Чинні від 2008-01-01

 

Дані Норми встановлюють розмір земельних ділянок для розміщення дорожніх розв'язок у різних та в одному рівнях і ширину смуги відведення для будівництва (реконструкції) автомобільних доріг загального користування (далі –смуга відведення).

Норми поширюються на будівництво (реконструкцію) автомобільних доріг загального користування (далі –автомобільна дорога).

Вимоги цих Норм є обов'язковими для застосування юридичними та фізичними особами – суб'єктами господарської діяльності при проектуванні і будівництві нових та реконструкції існуючих автомобільних доріг.

Відведення земельних ділянок для автомобільних доріг здійснюється згідно з чинним законодавством.

Перелік нормативно-правових актів і нормативних документів, на які є посилання у цих Нормах, наведений у додатку А.

Основні терміни та їх визначення наведені у додатку Б.

1 ВИЗНАЧЕННЯ ШИРИНИ СМУГИ ВІДВЕДЕННЯ

1.1 Мінімальну ширину смуги відведення для будівництва або реконструкції автомобільної дороги необхідно визначати з урахуванням вимог розташування всіх елементів автомобільної дороги:

- земляного полотна в межах між підошвами насипів або верхніми брівками укосів виїмок;

- бічних водовідвідних канав (кюветів), кювет-резервів та резервів;

- забанкетних канав, банкетів та нагірних канав;

- запобіжних смуг завширшки не менше 1,0 м з кожного боку дороги, що відкладаються від підошви насипу чи брівки виїмки або від зовнішньої брівки укосу бічних, забанкетних чи нагірних канав.

1.2 Мінімальна ширина смуги відведення для автомобільних доріг I-Vкатегорій згідно з ДБН В.2.3-4 та типовими поперечними профілями земляного полотна у насипу заввишки до 2,0 м з крутизною укосів 1:4 або 1:3, заввишки від 2,0 м до 12,0 м включно із змінною крутизною укосів 1:1,5...1:2.0, з бічними канавами завглибшки до 1,0 м і завширшки по дну 0,6 м, при поперечному похилі місцевості від 0 % до 9 %, а також при поперечному уклоні місцевості більше 9 % (1:10... 1:3) з улаштуванням нагірної канави наведена у таблицях 1...7.

Схеми поперечних профілів автомобільних доріг у насипу заввишки до 12,0 мнаведені у додатку В.

1.3 Мінімальна ширина смуги відведення для автомобільних доріг I-Vкатегорій з типовими поперечними профілями земляного полотна у виїмці завглибшки до 12,0 мз крутизною внутрішніх укосів 1:4 або 1:3, з крутизною зовнішніх укосів виїмки 1:1,5... 1:2,0, з бічними канавами завглибшки 1,0 мі завширшки по дну 0,60 м, при поперечному похилі місцевості від 0 % до 9 %, а також при поперечному уклоні місцевості більше 9 % (1:10... 1:3) з улаштуванням з нагірного боку банкета і нагірної канави наведена в таблицях 8...14.

Схеми поперечних профілів земляного полотна у виїмці завглибшки до 12,0 мнаведені у додатку Г.

1.4 Методика розрахунку ширини смуги відведення наведена у додатку Д.

1.5 При влаштуванні додаткових перехідно-швидкісних смуг або смуг для руху вантажних автомобілів на підйом, автобусних зупинок з павільйонами, пішохідних і велосипедних доріжок, проїздів для місцевого транспорту, декоративного і снігозахисного лісонасадження необхідно до мінімальної ширини смуги відведення, наведеної в таблицях 1...14, додатково додавати відповідну ширину запроектованого елемента дороги.

1.6 На ділянках автомобільної дороги, де висота насипу чи глибина виїмки більше 12,0 м, а також у складних інженерно-геологічних умовах ("мокра виїмка", слабка основа, зсув тощо), де крутизна укосів земляного полотна і ширина берм приймається виходячи з умови забезпечення стійкості конструкції, відведення поверхневих і ґрунтових вод, ширина смуги відведення визначається розрахунками індивідуально згідно з розробленим проектом.

1.7 Ширину смуги відведення для автомобільної дороги, яка проходить через населений пункт, необхідно приймати в межах червоних ліній.

 


 

Таблиця 1 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги І категорії в насипу

(вісім смуг руху)

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1,0

63/73

59/68

55/66

54/65

52/64

84/94

74/83

68/76

68/75

64/73

1,5

63/73

59/68

55/65

54/63

52/62

84/94

74/83

68/76

66/74

64/72

2,0

63/73

59/68

55/63

54/61

52/58

84/94

74/83

68/76

66/73

64/71

3,0

-

-

59/67

58/65

55/62

-

-

 

70/77

67/74

4,0

-

-

63/71

61/68

58/65

-

-

 

73/80

70/77

5,0

-

-

67/75

64/71

61/68

-

-

 

77/84

73/80

6,0

-

-

71/79

68/75

64/71

-

-

 

80/87

76/83

7,0

-

-

75/83

72/79

68/75

-

-

 

84/91

80/87

8,0

-

-

79/87

76/83

72/79

-

-

 

88/95

84/91

9,0

-

-

83/91

80/87

76/83

-

-

 

92/100

88/95

10,0

-

-

87/95

84/91

80/87

-

-

-

-

-

11,0

-

-

91/99

88/95

84/91

-

-

-

-

-

12,0

-

-

95/103

92/100

88/95

-

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 

Таблиця 2 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги І категорії в насипу

(шість смуг руху)

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1,0

55/65

50/60

47/58

46/57

45/56

76/85

67/75

58/68

59/66

57/65

1,5

55/65

50/60

47/58

46/56

45/53

76/85

67/75

60/68

59/66

57/65

2,0

55/65

51/60

47/55

46/53

44/50

76/85

67/75

61/68

59/66

57/64

3,0

-

-

51/59

50/67

47/54

-

-

65/73

63/70

60/67

4,0

-

-

55/63

53/60

50/57

-

-

69/77

66/73

63/70

5,0

-

-

59/67

57/64

53/60

-

-

73/81

70/77

66/73

6,0

-

-

63/71

60/67

56/63

-

-

77/85

73/80

69/76

7,0

-

-

67/75

63/70

60/67

-

-

81/89

77/85

73/80

8,0

-

-

71/79

68/76

64/71

-

-

85/93

81/89

77/84

9,0

-

-

75/83

72/80

68/75

-

-

89/97

85/93

81/88

10,0

-

-

79/87

76/84

72/79

-

-

-

-

-

11,0

-

-

83/91

80/88

76/83

-

-

-

-

-

12,0

-

-

87/95

84/92

80/87

-

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 


 

Таблиця 3 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги І категорії в насипу

(чотири смуги руху)

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна і

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5і

1:1,75

1,0

48/58

46/54

44/52

42/50

41/49

66/76

58/67

52/60

50/59

48/58

1,5

48/58

45/53

42/50

40/48

39/46

66/76

58/67

52/60

50/58

48/56

2,0

48/58

44/53

40/48

38/45

36/42

66/76

58/67

52/60

50/57

48/54

3,0

-

-

44/52

42/49

39/45

-

-

56/64

53/60

51/57

4,0

-

-

48/56

45/52

42/48

-

-

60/68

57/64

54/60

5,0

-

-

52/60

49/56

45/51

-

-

64/72

60/67

57/63

6,0

-

-

56/64

52/59

49/55

-

-

68/76

64/71

60/67

7,0

-

-

60/68

56/63

53/60

-

-

72/80

68/76

63/70

8,0

 

-

64/72

60/67

56/63

-

-

76/84

72/80

67/74

9,0

-

-

68/76

64/72

60/67

-

-

80/88

76/84

70/78

10,0

-

-

72/80

68/76

64/71

-

-

-

-

-

11,0

-

-

76/84

72/80

68/75

-

-

-

-

-

12,0

-

-

80/86

76/84

72/79

-

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 

Таблиця 4 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги IIкатегорії в насипу

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1,0

33/40

29/38

27/37

26/36

25/35

42/54

40/50

38/46

34/45

32/44

1,5

33/40

29/38

26/34

25/33

24/32

46/58

42/51

38/45

35/43

33/42

2,0

33/40

29/38

25/31

24/29

23/28

50/60

44/52

38/44

36/42

34/40

3,0

-

-

29/35

28/33

26/31

-

-

40/46

38/44

36/42

4,0

-

-

33/39

31/36

29/34

-

-

42/48

40/46

37/43

5,0

-

-

37/43

35/40

32/37

-

-

46/52

44/50

40/46

6,0

-

-

41/47

38/43

35/40

-

-

50/56

48/54

44/50

7,0

-

-

45/51

42/48

39/44

-

-

54/60

52/58

47/53

8,0

-

-

49/55

46/52

42/47

-

-

58/64

56/62

51/57

9,0

-

-

53/59

50/56

46/51

-

-

62/66

60/66

54/60

10,0

-

-

57/63

54/60

49/54

-

-

-

-

-

11,0

-

-

61/67

58/64

53/58

-

-

-

-

-

12,0

-

-

65/71

62/68

56/61

-

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 


 

Таблиця 5 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги IIIкатегорії в насипу

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1:4,0

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1,0

30/38

26/33

24/31

23/30

22/29

48/56

36/43

34/40

33/39

32/38

1,5

30/38

26/33

25/30

22/28

21/27

48/56

36/43

34/40

33/39

32/38

2,0

30/38

26/33

22/28

21/26

20/25

48/56

36/43

34/40

33/39

32/38

3,0

-

-

26/32

25/30

23/28

-

-

35/42

35/40

33/38

4,0

-

-

30/36

28/33

26/31

-

-

39/45

37/42

35/40

5,0

-

-

34/40

32/37

29/34

-

-

43/49

41/46

38/43

6,0

-

-

38/44

35/40

32/37

-

-

47/53

45/50

41/46

7,0

-

-

42/48

39/44

36/41

-

-

52/58

49/55

45/50

8,0

-

-

46/52

43/48

39/44

-

-

56/62

53/59

48/53

9,0

-

-

52/58

47/52

43/48

-

-

60/66

56/62

52/57

10,0

-

-

54/60

51/56

47/52

-

-

-

-

-

11,0

-

-

58/64

55/60

50/55

-

-

-

-

-

12,0

-

-

62/68

59/64

53/58

-

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 

Таблиця 6 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги IVкатегорії в насипу

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,51 1:1,75

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1,0

25/32

24/30

23/28

22/27

37/44

33/39

32/37

30/35

1,5

25/32

24/30

23/28

22/27

37/44

33/39

32/37

30/35

2,0

24/31

20/26

19/24

18/24

37/44

33/39

32/37

30/35

3,0

-

24/30

23/28

21/26

-

35/42

34/39

32/37

4,0

-

28/34

26/31

24/29

-

39/45

37/42

34/41

5,0

-

32/38

30/35

27/32

-

43/49

41/46

37/42

6,0

-

36/42

34/39

31/36

-

47/53

44/49

41/46

7,0

-

40/46

38/44

34/40

-

49/55

48/54

45/50

8,0

-

44/50

42/48

38/43

-

53/59

52/58

47/52

9,0

-

48/54

46/52

41/46

-

57/63

56/62

49/54

10,0

-

52/58

50/56

45/50

-

-

-

-

11,0

-

56/62

54/60

48/53

-

-

-

-

12,0

-

60/66

58/64

52/54

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 


 

Таблиця 7 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги Vкатегорії в насипу

у метрах

 

 

 

 

Висота насипу, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

постійна

змінна

постійна

змінна

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1:3,0

1:2,0

1:1,75

і 1:2,0

1:1,5 і 1:1,75

1,0

23/30

21/26

19/25

16/23

35/42

29/35

28/33

27/32

1,5

23/30

21/26

19/25

16/22

35/42

29/35

28/33

27/32

2,0

22/29

18/24

17/22

16/21

35/42

29/35

28/33

27/32

3,0

-

22/28

20/25

19/24

-

33/39

31/36

29/34

4,0

-

26/32

24/29

22/27

-

37/43

34/39

31/36

5,0

-

30/36

27/32

25/30

 

41/47

38/43

35/40

6,0

-

34/40

31/36

28/33

-

45/51

42/47

38/43

7,0

-

38/44

35/41

32/37

-

48/54

46/51

42/47

8,0

-

42/48

39/45

35/40

-

52/58

50/55

45/50

9,0

-

46/52

43/49

39/44

-

56/62

54/59

48/53

10,0

-

50/56

47/53

42/47

-

-

-

-

11,0

-

54/60

51/57

46/51

-

-

-

-

12,0

-

58/64

55/61

50/55

-

-

-

-

Примітка.Ширина смуги відведення без бічних канав наведена у чисельнику, з бічними канавами –у знаменнику.

 

Таблиця 8 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги І категорії у виїмці (вісім смуг руху)

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від, 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

66

65

64

76

75

73

2

70

69

67

80

78

76

3

74

72

70

84

82

79

4

78

76

73

88

85

82

5

82

79

76

92

89

85

6

86

83

79

96

92

88

7

90

86

82

100

96

91

8

94

90

85

104

99

94

9

98

93

88

108

104

99

10

102

97

91

-

-

-

11

106

100

94

-

-

-

12

110

104

97

-

-

-

 

Таблиця 9 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги І категорії у виїмці

(шість смуг руху)

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від, 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

58

57

56

68

66

65

2

62

61

59

71

70

68

3

66

64

62

75

73

71

4

70

68

65

79

77

73

5

74

71

68

83

80

77

6

78

75

71

87

84

80

7

82

78

74

91

87

83

8

86

82

77

95

91

86

9

90

85

80

99

94

89

10

94

89

83

103

98

92

11

98

92

86

107

101

95

12

102

96

89

111

105

98


 

Таблиця 10 – Ширина смути відведення автомобільної дороги І категорії у виїмці

(чотири смуги руху)

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від, 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

52

50

49

60

59

58

2

55

53

52

64

62

61

3

59

57

55

68

66

64

4

63

60

58

72

69-

67

5

67

64

61

76

73

70

6

71

67

64

80

76

73

7

75

71

67

84

80

76

8

79

74

70

88

83

79

9

83

78

73

-

-

-

10

87

82

76

-

-

-

11

91

85

79

-

-

-

12

95

89

82

-

-

-

 

Таблиця 11 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги IIкатегорії у виїмці

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від, 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосі в земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

37

36

35

46

45

44

2

41

39

38

50

48-

47

3

45

43

41

54

52

50

4

49

46

44

58

55

53

5

53

50

47

62

59

56

6

57

53

50

66

62

59

7

61

57

53

70

66

62

8

65

60

56

74

69

65

9

69

64

59

-

-

-

10

73

67

62

-

-

-

11

77

71

65

-

-

-

12

81

-

68

-

-

-

 

Таблиця 12 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги IIIкатегорії у виїмці

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від, 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

31

30

29

40

39

38

2

35

34

32

44

43

42

3

39

37

35

48

46

44

4

43

41

38

52

50

47

5

47

44

41

56

53

50

6

51

48

44

60

57

53

7

55

51

47

64

60

56

8

59

55

50

68

64

59

9

63

58

53

-

-

-

10

67

62

56

-

-

-

11

71

65

59

-

-

-

12

75

69

62

-

-

-

 


 

Таблиця 13 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги IVкатегорії у виїмці

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від, 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

24

23

22

39

37

35

2

28

27

25

40

38

36

3

32

30

28

44

42

39

4

36

34

31

48

45

42

5

40

37

34

52

49

45

6

44

41

37

56

52

48

7

48

44

40

59

55

51

8

52

48

43

63

59

54

9

56

51

46

67

62

57

10

60

55

49

-

-

-

11

64

58

52

-

-

-

12

68

62

55

-

-

-

 

Таблиця 14 – Ширина смуги відведення автомобільної дороги Vкатегорії у виїмці

(одна смуга руху)

у метрах

 

 

 

Глибина

виїмки, м

Місцевість з поперечним уклоном

від 0 % до 9,0 %

більше 9,0 %

Крутизна укосів земляного полотна

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1:2,0

1:1,75

1:1,50

1

26

25

23

35

33

32

2

26

25

23

37

36

33

3

30

28

26

41

39

36

4

34

32

29

45

43

39

5

38

35

32

49

46

42

6

42

39

35

52

50

45

7

46

42

38

56

53

48

8

50

46

41

60

56

51

9

54

49

44

-

60

54

10

58

53

47

-

-

-

11

62

56

50

-

-

-

12

66

60

53

-

-

-

 

2 ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРІВ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ДЛЯ РОЗМІЩЕННЯ ДОРОЖНІХ РОЗВ'ЯЗОК

 

2.1 Земельні ділянки для розміщення дорожніх розв'язок у різних і в одному рівнях.

2.2 Розміри земельних ділянок, які відводяться для розміщення розв'язок, визначаються виходячи з умов розташування всіх елементів дорожньої розв'язки.

2.3 Основні схеми дорожніх розв'язок у різних рівнях для автомобільних доріг І і IIкатегорій згідно з

ДБН В.2.3-4 наведені в додатку Е.

2.4 Основні схеми дорожніх розв'язок в одному рівні наведені в додатку Ж.

2.5 Проектні значення елементів дорожньої розв'язки приймаються відповідно до вимог і положень

ДБН В.2.3-4 залежно від категорії доріг, що перехрещуються, швидкості руху на ліво- і правоповоротних з'їздах, а також топографічних і геологічних умов місцевості.

 


 

Таблиця 15 – Площа земельних ділянок для розміщення дорожніх розв'язок у різних рівнях

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип

перехрещення,

примикання

Схема

Число смуг руху на

основній

дорозі

Площа земельних ділянок, га

на перехрещенні з

числом смуг

на примиканні

з числом смуг

4

2

4

2

Перехрещення

"Лист конюшини" (повний)

4

30

25

-

-

2

25

20

-

-

"Лист конюшини" (неповний)

4

-

19

-

-

2

19

14

-

-

З розподільними кільцями

4

-

9

-

-

2

9

6

-

-

Примикання

"Труба"

4

-

-

-

7

2

-

-

-

5

 

Таблиця 16 – Площа земельних ділянок для розміщення дорожніх розв'язок в одному рівні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип

перехрещення, примикання

Схема

Число смуг руху на основній

дорозі

Площа земельних ділянок, га

на перехрещенні

з числом смуг

на примиканні

з числом смуг

4

2

4

2

Перехрещення

Е.2

4

-

1,0

-

-

2

-

0,8

-

-

Примикання

Е.1

4

-

-

-

0,7

2

-

-

-

0,5

 

2.6 Земельні ділянки, що відводяться тимчасово на час будівництва (реконструкції) автомобільних доріг, визначаються в робочих проектах індивідуально.


 

Додаток А

(довідковий)

НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ

 

ДБН В.2.3-4-2000 Споруди транспорту. Автомобільні дороги


 

Додаток Б

(обов'язковий)

ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ

Б.1 Інженерне облаштування.Спеціальні споруди та засоби, призначені для забезпечення безпечних та зручних умов руху (освітлення, технологічного зв'язку, вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортних засобів, примусового зниження швидкості руху тощо).

Б.2 Об'єкти дорожнього сервісу.Спеціально облаштовані місця зупинки маршрутних транспортних засобів, майданчиків відпочинку, видові майданчики, автозаправні станції, пункти технічного обслуговування, мотелі, пункти приймання їжі та питної води, автопавільйони, туалети, урни та контейнери для сміття.

Б.З Смуга відведення автомобільної дороги.Земельна ділянка, що надається у встановленому законодавством порядку для розміщення конструктивних елементів автомобільної дороги, а також захисних і декоративних лісонасаджень, архітектурних форм і споруд, що необхідні для утримання і використання зазначених елементів.

Б.4 Технічні засоби.Спеціальні технічні засоби, призначені для організації та регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, сигнальні стовпчики, транспортні та пішохідні огорожі різних типів, світлофорне обладнання тощо).

Б.5 Штучні споруди.Інженерні споруди, призначені для руху транспортних засобів і пішоходів через природні та інші перешкоди, а також сталого функціонування автомобільної дороги (мости, шляхопроводи, естакади, віадуки, тунелі, надземні та підземні пішохідні переходи, наплавні мости та поромні переправи, розв'язки доріг, підпірні стінки, галереї, уловлювальні з'їзди, снігозахисні споруди, протилавинні і протисельові споруди тощо).


 

 

 


 

Додаток Д

(довідковий)

МЕТОДИКА РОЗРАХУНКУ ШИРИНИ СМУГИ ВІДВЕДЕННЯ

1 Ширина смуги відведення розраховується за формулами*:

а) насип заввишки до 2,0 м

CB = B + 2(H ·У + h ·y + BK+1,5  h+1,0),                                                                                         (1)

де У = 4; БК = 0,6 м, h 1,0 м –для дороги І –IIIкатегорій;

У = 3; БК = 0,6 м, h< 1,0 м –для дороги IV – Vкатегорій;

б) насип заввишки від 2,0 мдо 6,0 м

CB = B + 2 (H ·m + h ·m +  BK+1,5  h+1,0),                                                                                      (2)

де m= 1,50; 1,75 або 2,00; БК = 0,6 м, h< 1,0 м;

в) насип заввишки від 2,0 мдо 12,0 м

СВ = В + 2 (6,0 ·m+ (Н –6,0) ·n+ h·n+ БК + 1,5  h+ 1,0),                                                                 (3)

де m= 1,50 і 1,75 – при висоті насипу до 6,0 м;

n= 1,75 і 2,00; БК = 0,6 м, h< 1,0 м –при висоті насипу більше 6,0 м;

г) виїмка завглибшки від 0,0 мдо 1,0 м

СВ = В + 2 (У ·Н + 1,0),                                                                                                                         (4)

де У = 10 – укіс виїмки;

д) виїмка завглибшки від 1,0 мдо 12,0 м

CB = B + 2 ( (H + h) m + h ·У+  BK+1,0),                                                                                              (5)

де У = 4; m= 1,50 і 1,75 або 2,0 h= 1,0 м, БК = 0,6 мі 2,0 м –для дороги І –IIIкатегорій;

У = 3; m= 1,50 і 1,75 або 2,0 h= 1,0 мі 0,8 м, БК = 0,6 м –для дороги IV – Vкатегорій;

* Умовні позначення:

СВ –ширина смуги відведення, м;

В –ширина земляного полотна між брівками, м;

Н –висота насипу або глибина виїмки, м;

h – глибина бічної канави, м;

БК –ширина бічної канави, м;

У –укіс;

m – крутизна укосу насипу або виїмки;

n –крутизна нижньої частини укосу насипу;

БТ –ширина банкета, м;

НК –ширина нагірної канави, м;

1,0 – запобіжна смуга, м.

2 При влаштуванні насипу або виїмки на косогірній місцевості з поперечним уклоном більше 9 % (1:101:3), крім смуги відведення, яка необхідна для розміщення основних елементів земляногополотна з укосами і водовідвідними канавами, передбачено відведення додаткової смуги для розташування з нагірного боку банкета завширшки 5,0 мі нагірної канави завширшки по дну 0,6 мізавглибшки 1,0 м.


 

Додаток Е

(довідковий)

СХЕМИ ДОРОЖНІХ РОЗВ'ЯЗОК У РІЗНИХ РІВНЯХ

 

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок Е.1 –Схема дорожньої розв'язки "лист конюшини" (повний).


 

Продовження додатка Е

 

 

 

 

 

 

Рисунок Е.2 – Схема дорожньої розв'язки "лист конюшини" (не повний).


 

Продовження додатка Е

 

 

 

 

 

Рисунок Е.3 –Схема дорожньої розв'язки з розподільними кільцями.

 


 

 


 

 

Додаток И

(довідковий)

БІБЛІОГРАФІЯ

 

Закон України № 3235-IVвід 20.12.2005 "Про автомобільні дороги"

Закон України від 25.06.1991 № 1264 "Про охорону навколишнього природного середовища"

Закон України від 25.10.2001 № 2768-ІII"Земельний кодекс України"

Постанова КМУ від 31.05.2004 № 427 "Про затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів"

ДБН В.2.3-5-2001 Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів


 

ЗМІСТ

 

1 Визначення ширини смуги відведення..................................................................................................................3

Додаток А

Нормативні посилання........................................................................................................................................11

Додаток Б

Терміни та визначення понять...........................................................................................................................12

Додаток В

Схеми поперечних профілів земляного полотна автомобільної дороги у насипу.........................................13

Додаток Г

Схеми поперечних профілів земляного полотна автомобільної дороги у виїмці...........................................15

Додаток Д

Методика розрахунку ширини смуги відведення..............................................................................................18

Додаток Е

Схеми дорожніх розв’язок у різних рівнях.........................................................................................................19

Додаток Ж

Схеми дорожніх розв’язок в одному рівні..........................................................................................................23

Додаток И

Бібліографія.........................................................................................................................................................25

Код УКНД 91.010.10

 

Ключові слова:нормативи, норми відведення, смуга відведення, площа відведення, землі дорожнього господарства, межа смуги відведення.


 

 

Выбор редакции: