П'ятниця, 12 квітня 2024 12:00

У Хмельницькiй областi пiсля зимового перiоду профiлюють узбiччя

Будова автошляху включає в себе проїжджу частину, узбiччя, укiс грунтового полотна i кювет. Узбiччя - це грунтове покриття на однiй висотi з дорогою, ширина його може варiюватися в залежностi вiд умов середовища.

Ширина, висота i кут земляного укосу залежать вiд того, на якiй висотi вiд рiвня землi побудована дорога. Укiс надає дорозi необхiдну мiцнiсть. Вiн розраховується з урахуванням матерiалiв, використаних при будiвництвi, i характеристик грунту. Грунтова подушка, краєм якої є укiс, - це багатошарова споруда, що складається з рiзних матерiалiв - щебiнь, пiсок, вiдсiв. Догляд за укосом так само важливий, як i за дорожнiм полотном, бо якщо вiн зруйнується, то просяде i вся дорога.
Висота насипу багато в чому залежить вiд мiсцевостi, по якiй пролягає траса. Якщо в регiонi можливi сильнi снiгопади, то насип робиться достатньої висоти, щоб снiг не засипав дорогу. Якщо ж траса пролягає через рiвний степ, у спекотному регiонi, з низьким рiвнем опадiв, то i насип буде не бiльше 1 м у висоту. Кут земляного укосу залежить вiд того, яке навантаження планується на цю дорогу. На великих магiстралях з високою щiльнiстю автомобiльного потоку земляний укiс має дуже тупий кут, це пiдвищує мiцнiсть дороги. I навпаки, низьке навантаження на дорогу дозволяє зробити укiс бiльш крутим по вiдношенню до полотна. Але в цьому випадку необхiднi будуть додатковi укрiплення у виглядi стовпiв, парканiв або коренiв рослин.
Кювет виконує функцiї дренажної канави, якою вiдводиться вiд насипу зайва вода. Будова дороги може передбачати розмiщення в кюветi дренажних труб i каналiв, основним завданням яких є зберегти насипну частину дороги вiд розмивання.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, навеснi, пiсля зимових опадiв, поперечний профiль дороги порушується нанесеним перезволоженим грунтом, що в свою чергу негативно впливає на стале водовiдведення з дорожнього покриття та, як наслiдок, призводить до його руйнування.

Медіа

Прочитано 246 разів