"Нагадаю, минулий законопроєкт, який подавали, був ухвалений у 2018 р. тiльки в першому читаннi, депутати до нього так i не повернулися, а потiм зняли з реєстрацiї. Тому ми знову звернулися iз законодавчою iнiцiативою. Змiни, якi пропонуємо, зокрема, передбачають: можливiсть примусового викупу пам'яток у комунальну власнiсть, якщо власники своїми дiями сприяють їх знищенню, процедуру такого викупу; збiльшення розмiру штрафних санкцiй до суб'єктiв господарювання за порушення законодавства у сферi охорони культурної спадщини; порядок вiдшкодування шкоди, завданої пам'ятцi. Щодо збiльшення вiдповiдних штрафних санкцiй конкретизую: їх пропонуємо збiльшити в 10 разiв. Сьогоднi штрафнi санкцiї, передбаченi Кодексом України про адмiнiстративнi правопорушення, складають вiд 50 до 100 неоподаткованих мiнiмумiв доходiв громадян. Що сьогоднi становить за максимальною межею 17 тис. грн. Натомiсть пропонується нижню межу штрафних санкцiй встановити на рiвнi 15 млн. грн. А максимальну або у випадку вчинення правопорушення повторно - на рiвнi 30-91 млн. грн.", - наголосив Вiталiй Кличко.
Вiн також повiдомив, що були запропонованi змiни до iнших законiв щодо вдосконалення механiзмiв захисту культурної спадщини та вiдповiдальностi за порушення законодавства про охорону культурної спадщини.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, зокрема, розширення перелiку складiв кримiнальних та адмiнiстративних правопорушень, що максимально охоплює негативнi практики в цiй сферi; посилення суворостi санкцiй за кримiнальнi та адмiнiстративнi правопорушення у сферi охорони культурної спадщини; запровадження кримiнальної вiдповiдальностi за воєннi злочини проти культурної спадщини.
"Якщо депутатам справдi болить ця тема i вони розумiють свою вiдповiдальнiсть теж, то розглянуть i ухвалять зареєстрованi законопроєкти найближчим часом. Бо це вкрай важливо! Важливо, щоб мiста, i це не тiльки Київ, мали ефективнi механiзми для захисту об'єктiв культурної спадщини та впливу на недобросовiсних власникiв старовинних будiвель", - пiдкреслив Вiталiй Кличко.