ProfiDom.com.ua: пане Марек, розкажіть, будь ласка, які основні напрямки діяльності Вашої компанії в Україні?
Марек Павлусь: Компанія «Снєжка-Україна» спеціалізується на виробництві лакофарбових матеріалів для різних видів поверхонь. Підприємство на українському ринку є одним із лідерів у своїй галузі. Для того, аби споживач краще орієнтувався в асортименті нашої продукції, що має різноманітне призначення, виготовляємо її під різними торговими марками. Свого часу компанія пішла шляхом мультибрендингової стратегії.
Таким чином, наші продукти виробляємо і реалізуємо під такими марками: Śnieżka – це водоемульсійні фарби, ґрунтувальні засоби, акрилові емалі, шпаклівки й ін, VIDARON – продукція для захисту та декорування деревини, FOVEO TECH – вироби для системи утеплення будинків, BESTON – силікони, клеї, монтажні пінки. Відтак кожен вид продукції – це окремий бренд, але варто зазначити, що усіх їх об'єднує марка Śnieżka, що має понад тридцятилітню історію успішного досвіду на польському лакофарбовому ринку.
Водночас компанія «Снєжка-Україна» працює й в інших напрямках. Насамперед, реалізуючи партнерську програму у тандемі з нашими бізнес-партнерами, на території України розширюємо мережу магазинів, спеціалізованих магазинів й фірмових салонів «Śnieżka», найважливішою концепцією яких є якісний сервіс обслуговування українського споживача.
Водночас наше підприємство активно співпрацює із професійно-технічними навчальними закладами України за підтримки Міністерства освіти і науки України, з яким 02 листопада 2016 року підписали Меморандум про співробітництво. Разом із освітніми закладами ПТО ми створюємо навчально-практичні центри «Śnieżka» й «VIDARON» для модернізації та осучаснення змісту професійної освіти за професіями «Маляр-опоряджувальник», «Столяр», «Монтажник систем утеплення будівель».
Оскільки «Снєжка-Україна» - це сучасний виробник будівельних матеріалів і нашу продукцію ми виготовляємо на базі інноваційних технологій, які широко застосовуються у ремонтах й будівництві, тому підприємство відкрите і готове ділитися знаннями, досвідом і практикою з викладачами, майстрами і, звісно, учнями, які мають здобувати якісну професійну освіту. Відвідуючи професійні навчальні заклади, ми зауважили, що освітні установи професійного спрямування мають добре розвинену інфраструктуру, потужну матеріально-технічну базу, а також у цій галузі працює велика когорта професійних педагогів, викладачів й майстрів, проте освітнім закладам часто-густо бракує оновлення навчальної програми методичними матеріалами, що мали б базуватися на новітніх технологіях. Професійна освіта має розвиватися і йти у ногу із часом, аби відповідати потребам сучасності.
Об'єднані зусилля і можливості професійно-технічної освіти й компанії «Снєжка-Україна» у державно-приватному партнерстві спрямовані для ефективного розвитку і поступу професійної освіти й якісного вдосконалення підготовки кваліфікованих конкурентоздатних робітничих кадрів для будівельної сфери України. Як показують досвід і практика, реалізація навчально-практичних центрів з вивчення новітніх лакофарбових матеріалів і технологій у закладах професійної освіти – це перспективний шлях модернізації самих навчальних закладів, а також це піднесення престижу робітничих професій.
Як відповідальне підприємство «Снєжка-Україна» також реалізує різні соціальні ініціативи. Наприклад, ми вже понад 6 років втілюємо авторську програму «Кольоровий світ дитинства» у дитячих лікувальних установах України. Мета проекту - це допомога медичним закладам у ремонтах та барвистому оздобленні стін інтер'єрів, аби перебування дітей під час лікування не було понурим і сумним. Сьогодні у межах соціальної програми облаштовано і розписано кольоровими ілюстраціями 11 дитячих відділень у лікарнях Львова, Яворова, Новояворівська, Тернополя, Івано-Франківська, Рівного, Сум, Житомира, Луцька, Вінниці.
ProfiDom.com.ua: розкажіть, будь ласка, про історію виникнення і розвитку Вашої компанії в Україні?
Марек Павлусь: компанія «Снєжка-Україна» - це одне з підприємств Групи компаній «Śnieżka». Ще у дев'яностих роках продукція ТМ Śnieżka завоювала довіру в українського споживача.
Відповідно виникла потреба у побудові підприємства лакофарбових матеріалів в Україні. Власники заводу ще наприкінці дев'яностих років вибрали Яворівський район для будівництва заводу, оскільки у цій місцевості були усі передумови для розвитку виробництва. Насамперед, тут є трудовий потенціал, працьовиті люди, які прагнуть нових знань і не бояться приймати рішення. Крім того, розвитку бізнесу сприяє і вигідне географічне розташування Яворівщини. Зокрема, дуже важливим аспектом є те, що Яворівський район межує з Польською Республікою, відтак це сприяє логістичним процесам.
Отже, врахувавши потреби українських споживачів, а також перспективи й можливості українського ринку, власники Групи компаній «Śnieżka» спільно із українськими засновниками 1999 року створили Товариство з обмеженою відповідальністю «Снєжка-Україна» у місті Яворові Львівської області. До того ж, у цей час на території Яворівського району діяв режим спеціальної економічної зони (СЄЗ), що тільки сприяло вкладенню інвестицій в розвиток цього регіону.
Першу виробничу лінію з виготовлення водоемульсійних фарб Групи компаній «Śnieżka» в Україні було запущено 2000 року. Згодом виробничі потужності розширилися. Нині працюють два сучасні цехи, в одному з яких виготовляють фарбу на водній основі, в іншому – сухі шпаклювальні суміші. Важливою структурною ланкою компанії є акредитована лабораторія з контролю виробництва. Для ефективної організації логістичних процесів й високих стандартів сервісу на підприємстві споруджено сучасний склад готової продукції площе 5800 м², де зберігається продукція як українського, так і польського виробництва.
Склад оснащено сучасною WMS-системою управління, що значно спрощує складування, переміщення, відвантаження продукції та допомагає раціонально використовувати площу складського приміщення. Зі складського комплексу лакофарбові вироби Групи компаній «Śnieżka» доставляють в усі регіони України. Підкреслю, що реалізуємо продукцію через добре розвинену дистриб'юторську мережу. Також співпрацюємо з великими супермаркетами «Епіцентр», «Нова лінія», «Леруа Мерлен».
Також зазначу, якщо на етапі становлення підприємства працювало 36 працівників, то нині у компанії працевлаштовано 212 людей. Тож підприємство щодня розвивається, інвестуємо кошти у нові проекти, щоразу розширюємо продуктове портфоліо.
ProfiDom.com.ua: пане Марек, а як Ви почали свою діяльність в бізнесі? Які знакові події в біографії привели Вас на керівну посаду?
Марек Павлусь: розпочав свою діяльність в АТ «ФФІЛ «Śnieżka» ще 2000 року. Вже із самого початку моя робота була пов'язана із продажами, а якщо говорити коротко, то з експортом продукції Групи компаній «Śnieżka». Вже тоді експорт лакофарбових матеріалів, які виготовляла польська фірма «Śnieżka», становив досить значну частку у продажах.
Так склалося, що від початку значна частина моєї діяльності стосувалася обслуговування клієнтів з українського ринку. Так я почав знайомитися з цікавими людьми з України, і до нині з багатьма у мене збереглися дуже хороші стосунки, окремі з них і досі співпрацюють з нашою компанією. Поступовими кроками просувався і у своїй професійній кар'єрі. 2008 року обіймав посаду керівника експортного відділу АТ «ФФІЛ «Śnieżka» і саме тоді мені запропонували поїхати попрацювати кілька місяців у ТОВ «Снєжка-Україна». Таким чином, спершу був заступником комерційного директора ТОВ «Снєжка-Україна», згодом мене призначили комерційним директором, а з плином часу обійняв посаду генерального директора. Захоплення Україною, її культурою і людьми, а також цікава робота посприяли тому, що мій приїзд на кілька місяців в Україну триває і донині.
ProfiDom.com.ua: скажіть будь ласка, пане Марек, які основні проблеми роботи в Україні, і як компанія з ними справляється сьогодні?
Марек Павлусь: проблеми, звісно, виникають у нашій діяльності. Але, думаю, немає таких труднощів, які не можна подолати. Ключові проблеми, пов'язані із законодавством, яке часто змінюється, і є неоднозначним, і його інтерпретація часто-густо є дуже різна. Наприклад, на підставі одного закону у суді можуть виноситися два різні рішення. І це, напевно, не є добре для підприємців.
Звісно, негативно позначаються на нашій діяльності проблеми, пов'язані із політичною й економічною нестабільністю, постійним зростанням курсів валют. Проте наша команда старається швидко реагувати у вирішенні будь-яких проблем. Крім того, ми постійно відчуваємо підтримку нашої материнської фірми АТ «Фабрика фарб і лаків «Śnieżka». Попри це, скажу, що в Україні можна працювати і розвивати виробництво, бо її потенціал ще не увесь задіяний, і є багато напрямків діяльності у бізнесі в Україні, які варто розвивати, залучаючи іноземні інвестиції.
ProfiDom.com.ua: які перспективи розвитку компанії в Україні?
Марек Павлусь: український ринок для розвитку компанії «Снєжка-Україна», що входить до міжнародної Групи компаній «Śnieżka», є досить привабливим. Я вже зауважував, що ми постійно інвестуємо кошти у розвиток підприємства. Зокрема, повсякчас ведуться роботи щодо модернізації й осучаснення виробничих ліній, постійно працюємо над розробкою, впровадженням нових високоякісних виробів, що розроблені на базі сучасних інноваційних технологій і досягнень хімічної інженерії. Адже сучасний світ не стоїть на місці, безперервно розвивається, і, відповідно, виробники опиняються перед новими викликами часу.
Восени, як Ви знаєте, комерційні структури опрацьовують нові програми і бюджети на 2019 рік. Наша команда також на етапі планування розвитку компанії у наступному році. До речі, 2019 рік для ТзОВ «Снєжка-Україна» є надзвичайно важливим: святкуватимемо 20-річчя діяльності підприємства. Відразу зауважу, що маємо амбітні плани і дивимося у майбутнє з оптимізмом, незважаючи на політично-економічні проблеми в Україні.
ProfiDom.com.ua: а як Ви оцінюєте попит на Вашу продукцію / послуги і стан ринку в першому півріччі 2018 г.?
Марек Павлусь: якщо порівнювати показники за три квартали 2018 року до аналогічного періоду попереднього року, то скажу, що попит на нашу продукцію був досить стабільним. А оскільки тепла осіння погода ще сприяє ремонтно-будівельним роботам, тому сподіваємося на позитивні результати і виконання усіх завдань й планів 2018 року.
ProfiDom.com.ua: i останнє питання - які тенденції і зміни спостерігалися по відношенню до першого півріччя 2017 г.?
Марек Павлусь: Звісно, ми як виробник аналізуємо ситуацію, що відбувається на українському ринку, також постійно вивчаємо уподобання споживачів. Відтак, хочу зазначити, що сучасний український споживач змінився. Покупці все більше прагнуть купувати якісну лакофарбову продукцію, яка є безпечною для здоров'я і довкілля, а також має високі технічні параметри. Саме за такі вироби споживачі готові платити. Тож наша компанія працює над вдосконаленням своїх виробів, відповідно до потреб споживачів.
Водночас сьогодні спостерігаємо пожвавлення на українському ринку щодо купівлі продукції для утеплення фасадів будинків. Це зрозуміло, адже нині в Україні постійно дорожчають енергоносії, тож, щоб зекономити на опаленні, люди прагнуть модернізувати свої помешкання й ефективно їх утеплити.
ProfiDom.com.ua: Дякую, пане Марек, за таку цікаву розповідь. Національна енциклопедія будівництва ProfiDom.com.ua бажає успіху, благополуччя і процвітання компанії «Снєжка-Україна»!