ЛФМ Утеплення Вікна та двері Технології Техніка | Ринок Аналітика Новини компаній



П'ятниця, 13 жовтня 2023 15:00

У Львовi досi не можуть вiдремонтувати аварiйний мiст

Мiст на вул. Ковча знаходиться на балансi "Укрзалiзницi" i забезпечує транспортне сполучення мешканцiв мiкрорайону Рясне зi Львовом, а також забезпечує транзитне сполучення iз європейським кордоном. Ще у 2008 р. шляхопровiд визнали аварiйним i непридатним для експлуатацiї. З кожним роком його стан погiршується. Для ремонту i одночасного забезпечення транспортного сполучення необхiдно побудувати новий дублюючий мiст. У мерiї вже розробили проект i готовi приступати до його реалiзацiї, адже на сьогоднi це питання є критичним та стратегiчно важливим для мiста.

"Цей шляхопровiд на нашому балансi, вiн побудований ще у позаминулому столiттi. Звiсно, за стiльки рокiв експлуатацiї мiст вже технiчно застарiв, адже коли будувався, то був розрахований на меншi навантаження. Залiзниця намагається його пiдтримати в робочому станi, регулярно проводимо поточнi ремонти, але до капiтальних все нiяк не доходило, бо це великi кошти i великий обсяг робiт, тому все вiдкладалося на майбутнє. Але капiтальний ремонт є дуже потрiбним", - розповiдає Олександр Тiряєв, заступник начальника колiї регiональної фiлiї "Львiвська залiзниця" АТ "Укрзалiзниця".
Мiст було визнано аварiйним ще у 2008 р. Цього року фахiвцi  "Центру дiагностики залiзничної iнфраструктури" провели повторну перевiрку та визнали його дефектним. Тому для забезпечення безпеки руху поїздiв, автотранспорту, пiшоходiв необхiдно вжити термiнових заходiв.
"Щороку на мостi утворюються новi трiщини на 2, 3, а то й 12 мм. Тому необхiдно проводити капiтальний ремонт, адже мiст дуже аварiйний. А це можна буде зробити тiльки пiсля того, як буде збудовано дублюючий мiст, щоб залишався зв'язок iз мiкрорайоном Рясне", - пояснив Iван Маткiвський, керiвник управлiння iнженерного господарства Львiвської мiської ради.
Як розповiдає Олег Забарило, директор департаменту мiської мобiльностi та вуличної iнфраструктури Львiвської мiської ради, мiсто розробило проект будiвництва дублюючого моста i готове приступати до його облаштування.
"Вже розроблено проект i погоджена експертиза на будiвництво нового дублюючого шляхопроводу поруч з iснуючим. Зараз необхiдно провести закупiвлю, щоб ми могли розпочати роботи без закриття старого мосту. Зведення нового моста дасть можливiсть закрити iснуючий на ремонт, та в подальшому органiзувати кiльцевий рух на цьому напрямку", - розповiдає Забарило.
По iнформацiї ProfiDOM.com.ua, вартiсть робiт з будiвництва нового моста становить приблизно 114 млн. грн. Як пояснює Микола Власюк, директор ЛКП "Львiвавтодор", яке було замовником проекту, зараз триває погодження документiв, щоб оголосити закупiвлю.
За словами Iгора Зiнкевича, депутата та голови транспортної комiсiї Львiвської мiської ради, цього року у бюджетi мiста передбачено 11 млн. грн. на цей об'єкт.
"Ми прекрасно розумiємо, що це критична iнфраструктура i з ним треба працювати. Тому у бюджетi кошти передбачали, депутати проголосували. Всi розумiють, що це єдина зв'язка з Рясне-1 та Рясне-2, i вона потребує ремонту вже давно. Тому сподiваюся, що у максимально короткий термiн все буде зроблено", - зазначає Зiнкевич.
За словами Тараса Стаховського, мешканця Рясне-2, мiст - єдине нормальне транспортне сполучення мiкрорайону з мiстом.
"Мiст вже сиплеться, i ми переживаємо, бо i Рясне, i Рясне-2 залишиться без нормального сполучення зi Львовом. Тому ми зверталися до всiх депутатiв, щоб пiдтримали будiвництво нового моста. I от коли маємо всi погодження, може виникати питання, що це не є першочерговий об'єкт. Але якщо наявний завалиться, i не буде нового, то нiхто не матиме, як їхати, адже це критично важлива дiлянка. Розроблений проект будiвництва нового моста - це дуже хороше рiшення. Хай починають i роблять", - наголошує Стаховський.
"Мешканцi будуть стояти горою, аби максимально швидко вирiшити це питання i щоб ця дiлянка була бiльше безпечною i бiльш комфортною для пересування", - додає Михайло Дiдух, депутат Львiвської мiської ради.
Металевий шляхопровiд з кам'яними опорами на вул. Ковча був побудований в 1888 р. Довжина мосту - 28,5 м. Пiд мостом проходять 2 залiзничнi колiї. Першi ознаки деформацiї кладки стоякiв моста були зафiксованi ще у 1960 р.: у кладцi зворотних стiн з'явилися трiщини через збiльшення постiйного навантаження. У 1974 р. розкриття трiщин становило 4 мм, у 1982 р. - 20 мм на лiвому стояцi та 12 мм на правому. З 2000 р. розпочалася активiзацiя розвитку трiщин.

Прочитано 221 разів

Підпишіться на новини будівництва:

 

 

Вибір редакції: