За час вiйни в Українi зруйновано 457 мостiв, 142 - на дорогах державного значення, за якi вiдповiдає агентство. Наразi влаштували вже 115 тимчасових переправ та вiдбудували 22 мости.
Важливо, щоб новi споруди вiдповiдали сучасним нормам навантаження. Для цього проводять випробування вiдбудованих iнфраструктурних об'єктiв на мiцнiсть.
На Львiвщинi випробували мостовi переходи на автомобiльнiй дорозi М-06-07 Київ - Чоп (Схiдний пiд'їзд до мiста Львова) через рiчку Малехiвка та на дорозi Н-17 Львiв - Радехiв - Луцьк через рiчку Захiдний Буг, а також шляхопровiд через залiзницю на дорозi М-10 Львiв - Краковець (Захiдний обхiд Львова). На всiх цих спорудах проводили роботи з реконструкцiї та капiтального ремонту. Пiсля цього - випробували на мiцнiсть, перевiрили на якiсть та надiйнiсть, а також вiдповiднiсть сучасним ДБН. Це завершальний етап для введення об'єктiв в експлуатацiю.
Наприклад, переправу на дорозi Київ - Чоп завантажували вантажiвками поступово. Фахiвцi працювали як на проїзнiй частинi, так i пiд спорудами. Щоразу фiксували деформацiю та прогини, якi виникали при завантаженнi на опори. Фактичнi данi порiвняли з проєктними.
На спорудах на автошляхах Н-17 та М-10 проводили статичнi та динамiчнi випробування. Вантажнi автiвки зупинялися у контрольних точках для проведення замiрiв. Пiсля чого тi ж завантаженi машини розганяли до певної швидкостi i знову проводили вiдповiднi замiри. Прикрiпленнi до споруди датчики фiксували, як мiст реагує на статичне та динамiчне навантаження.
По iнформацiї ProfiDOM.com.ua, шляхопровiд на автошляху М-10 розширюють до чотирьох смуг для руху транспорту (по двi смуги руху в одному напрямку). Наразi збудували одну частину шляхопроводу, яку вже випробували на мiцнiсть i вiдкрили для руху автомобiлiв. На iншiй частинi споруди активно проводять ремонтно-будiвельнi роботи.
Завдяки проведеним дослiдженням фахiвцi встановили вiдповiднiсть розробленим проєктним документацiям та європейським вимогам.
У Тернопiльськiй областi випробували на мiцнiсть мiст на обходi Зборова на трасi М-09 Тернопiль - Львiв - Рава-Руська. Прикрiпленнi до споруди датчики фiксували, як мiст реагує на статичне та динамiчне навантаження. Навантаження на рiзних дiлянках мосту створювали 2 вантажнi автомобiлi. Вантажнi автiвки проїжджали через мiст, а також зупинялися у контрольних точках для проведення замiрiв. Коли провели всi випробування, мiст вiдкрили для руху транспорту.
На мiцнiсть випробували й мiст через рiчку Сула на автодорозi Н-08 Бориспiль - Марiуполь. Пiд час статичного та динамiчного навантаження проводили вiдповiднi замiри. Зокрема 4 вантажiвки загальною вагою 140 т зупинялися на кожному прогонi мосту. Пiд їх масою знiмали необхiднi показники.
Мiст запроектовано та збудовано пiд нормативне навантаження, яке iснувало майже 60 рокiв тому. До початку ремонту споруда не вiдповiдала сучасним вимогам. Пiсля проведення реконструкцiї та капремонту мiст здатний витримувати навантаження 100 т.