Перепризначений кредит у розмiрi 267 млн. євро буде спрямований на термiновий ремонт окремих дiлянок автошляху М-06, що з'єднує Київ iз захiдним кордоном України, зокрема зi Словаччиною та Угорщиною. Окрiм цього, видiляється другий транш у 160 млн. євро. Проєкт передбачає пiдвищення безпеки дорожнього руху та зниження негативного впливу на клiмат. Ремонтнi роботи запланованi в Київськiй, Рiвненськiй та Житомирськiй областях.
Виданий у 2020 р. кредит на 450 млн. євро призначався для фiнансування будiвництва та покращення транспортно-експлуатацiйного стану автошляхiв з Києва до порту Одеси. Однак повномасштабна вiйна росiї проти України змусила переглянути прiоритети, що зумовлено перенаправленням вантажних i пасажирських потокiв на захiднi сухопутнi маршрути до ЄС.
У 2023 р. ЄБРР перепризначив перший транш кредиту на вiдновлення дiлянки дороги М-09 вiд Львову до Рава-Руської на українсько-польському кордонi. Обидвi дороги є частиною Транс'європейської транспортної мережi (TEN-T), де обсяги трафiку суттєво зросли з початку вiйни.
"Вiйна завдала величезного удару по транспортнiй системi України, включаючи блокаду морських портiв, закриття повiтряного простору, обмеження залiзничної пропускної здатностi та постiйнi атаки на ключову iнфраструктуру, - зазначила Нандiта Паршад, керуюча директорка Групи сталої iнфраструктури ЄБРР. - Життєво важливо забезпечити функцiонування основних дорiг, якi пiдтримують економiку України та її логiстичнi ланцюги".
"Дорога М-06 стала ключовим маршрутом для перевезення пасажирiв та вантажiв. Її стан значно погiршився через iнтенсивне використання, важкi вантажi та пошкодження вiд росiйської агресiї. Її вiдновлення та покращення безпеки є нагальними завданнями. Ми радi надати необхiдну пiдтримку," - пiдкреслив Арвiд Тюркнер, керуючий директор ЄБРР в Українi та Молдовi.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, модернiзацiя дорiг змiцнить транспортнi зв'язки України iз сусiднiми країнами ЄС та забезпечить покращення логiстики всерединi країни, зменшуючи витрати на вантажоперевезення. Це також сприятиме експорту та iмпорту критично важливих товарiв в рамках iнiцiативи "Шляхи солiдарностi". Проєкт передбачає заходи для вдосконалення управлiння та оптимiзацiї закупiвельних процедур.
"Вiдновлення критичної транспортної iнфраструктури є не лише питанням логiстики, а й питанням нацiональної безпеки та економiчної стiйкостi. Завдяки пiдтримцi ЄБРР ми зможемо змiцнити ключовi маршрути, якi об'єднують Україну з Європою, та забезпечити надiйний зв'язок для громадян i бiзнесу. Дякую партнерам за пiдтримку", - зазначив голова Агентства вiдновлення Сергiй Сухомлин.
Перепризначений кредит для Державного агентства вiдновлення та розвитку iнфраструктури України є частиною пiдтримки реального сектору української економiки, яку ЄБРР надає у п'яти прiоритетних сферах: критично важлива iнфраструктура, енергетика, продовольча безпека, торговельне фiнансування та пiдтримка приватного сектору. Вiд початку росiйської агресiї у 2022 р. ЄБРР надав Українi понад 5,4 млрд. євро.