"24 сiчня отримано першi попереднi висновки експертного дослiдження вiд профiльної наукової установи щодо причин деформацiї тунелю, що призвело до зупинки руху поїздiв мiж станцiями метро "Демiївська" та "Либiдська". У своєму висновку науковцi зазначили, що причиною є неякiснi проєктнi рiшення з облаштування тунелю в межах аварiйної дiлянки. А також неякiснi будiвельно-монтажнi роботи спорудження конструкцiї тунелю цiєї дiлянки", - зазначив вiн.
Руслан Кандибор зауважив, що саме цей вiдрiзок тунелю проходить у надскладних гiдрогеологiчних умовах: грунти дуже водонасиченi, з шаром торфу, дрiбного i середнього пiску.
Директор Департаменту транспортної iнфраструктури наголосив, що це попереднi висновки, адже експертне дослiдження триває. Вiн нагадав, що експертне дослiдження проводиться на виконання рiшення мiської комiсiї з питань техногенно-екологiчної безпеки та надзвичайних ситуацiй (ТЕБ та НС).
"Остаточнi результати будуть вiдомi пiсля розкриття котловану. Тiльки тодi експерти зможуть провести всi необхiднi дослiдження конструкцiї тунелю ззовнi. Утiм вже зараз ми бачимо, що причиною є неякiсне проєктування та недбале виконання робiт, наслiдки якого нинi доводиться лiквiдовувати", - сказав вiн.
Крiм того, вiдповiдно до висновкiв науковцiв, КП "Київський метрополiтен" виконувало всi необхiднi регламентнi роботи з утримання та експлуатацiї перегiнного тунелю. Зупинка руху поїздiв цiєю дiлянкою була своєчасною. Це дало змогу розпочати встановлення причин виникнення аварiйної ситуацiї iз залученням вiдповiдних фахiвцiв, а також виконання вiдновлювальних робiт.
"КП "Київський метрополiтен" - це пiдприємство подвiйного призначення, що забезпечує як транспортну функцiю, так i цiлодобове укриття населення пiд час повiтряних тривог. Наголошую, що жодного дня станцiї "синьої" лiнiї не були зачиненi: з 8 до 12 грудня 2023 р. працювали як укриття в цiлодобовому режимi. У цей перiод призупинили рух поїздiв лише на шести станцiях цiєї лiнiї. А вже з 13 грудня 2023 р. було органiзовано двостороннiй рух двома колiями мiж станцiями "Теремки" та "Демiївська"", - на цьому наголосив начальник КП "Київський метрополiтен" Вiктор Брагiнський.
По iнформацiї ProfiDOM.com.ua, вiн нагадав, що сполучення мiж станцiями метро "Либiдська" та "Демiївська" наразi забезпечено наземним транспортом. Для зручностi пасажирiв зокрема створили чотири додатковi маршрути, на яких працює бiльше 70 автобусiв та 20 тролейбусiв. Ця кiлькiсть наземного транспорту може перевозити в пiковi години бiльше 14 тис. пасажирiв. Разом з тим, на дiлянцi мiж станцiями "Теремки" та "Демiївська" пасажиропотiк становить бiльше 10 тис. осiб.
Також Вiктор Брагiнський зазначив, що наразi всi фахiвцi докладають максимум зусиль, аби в найкоротшi термiни ця дiлянка метрополiтену мiж станцiями "Демiївська" та "Либiдська" запрацювала у звичному режимi.