ЛФМ Утеплення Вікна та двері Технології Техніка | Ринок Аналітика Новини компаній



Неділя, 16 лютого 2025 10:00

Київ обрав управителiв у багатоквартирних будинках

У Києвi провели конкурс iз призначення управителя багатоквартирного будинку вiдповiдно до вимог чинного законодавства та листа вiд Антимонопольного комiтету України. Таким чином, у будинках, мешканцi яких досi не прийняли рiшення щодо управлiння, призначено управителя на конкурснiй основi, укладено вiдповiднi договори з перелiком послуг i реальних витрат на їх виконання. Iнформацiя про це опублiкована на сайтах районних в мiстi Києвi державних адмiнiстрацiй.

Вiдповiдно до Закону України "Про особливостi здiйснення права власностi у багатоквартирному будинку" №417, управитель багатоквартирного будинку (фiзична особа-пiдприємець або юридична особа - суб'єкт пiдприємницької дiяльностi) за договором iз спiввласниками забезпечує належне утримання та ремонт спiльного майна багатоквартирного будинку i прибудинкової територiї й належнi умови проживання i задоволення господарсько-побутових потреб.
Йдеться про:
- прибирання примiщень i територiй, санiтарно-технiчнi роботи, обслуговування внутрiшньобудинкових систем, утримання лiфтiв;
- купiвлю електроенергiї для функцiонування спiльного майна багатоквартирного будинку;
- поточний ремонт спiльного майна;
- iншi додатковi послуги, якi можуть замовити спiввласники.
Вартiсть послуг з управлiння багатоквартирним будинком визначається за домовленiстю сторiн. Виняток: обрання управителя органом мiсцевого самоврядування (ОМС). Якщо управитель визначений ОМС на конкурсних засадах, цiна послуги з управлiння багатоквартирним будинком визначається на рiвнi цiни, запропонованої в конкурснiй пропозицiї переможцем.
Комунальнi пiдприємства "Керуючi компанiї з обслуговування житлового фонду м. Києва" здiйснювали коригування вартостi своїх послуг у 2017 р. При цьому з того часу суттєво зросли наступнi складовi витрат: цiна електроенергiї зросла майже в 5 разiв, збiльшився у кiлька разiв розмiр мiнiмальної зарплати, зросли витрати на паливо-мастильнi матерiали, елементи аварiйно-ремонтного обслуговування. Крiм того, гострий дефiцит персоналу в умовах воєнного стану та загальної мобiлiзацiї спричинив пiдвищене навантаження на працiвникiв лiнiйного складу. До сьогоднi середньозважений тариф керуючих компанiй, що не змiнювався понад 7 рокiв, складає 7-8 грн./кв. м. Цi показники суттєво нижчi вiд реальних витрат пiдприємств.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, наразi понад 50% житлового фонду столицi - це будинки, що обслуговуються не комунальними керуючими компанiями. Це переважно будинки, де створено ОСББ/ЖБК; iнвестицiйнi будинки; будинки з управляючими компанiями, зокрема комерцiйними. Цiна керуючих компанiй є необгрунтованою в порiвняннi з вартiстю обслуговування в будинках приватними компанiями, а також ОСББ i ЖБК.
Минулого тижня на розгляд депутатiв Київради був направлений проєкт рiшення, в якому керуючим компанiям рекомендується не змiнювати цiну на обслуговування для споживачiв. А рiзницю в цiнi компенсувати за рахунок бюджетних коштiв мiста. Цей проєкт рiшення депутати не пiдтримали, аргументуючи свою позицiю необхiднiстю справедливого пiдходу до цiноутворення для всiх управителiв.
На виконання вимог Закону України "Про житлово-комунальнi послуги" продовжували надавати послуги з утримання будинкiв, споруд та прибудинкових територiй у межах вартостi, встановленої на момент останнього затвердження тарифiв. А саме станом на 1 липня 2017 р., оскiльки спiввласники бiльшостi житлових будинкiв Києва не визначились iз формою управлiння будинком та не обирали управителя.
Однак, враховуючи подання Антимонопольного комiтету України та нинiшню економiчну, кадрову й господарську ситуацiю в будинках, де не обрано управителя, орган мiсцевої влади зобов'язаний провести вiдповiдний конкурс.
Для уникнення манiпуляцiй та спекуляцiй щодо законних прав i можливостей з управлiння спiльним майном, якими сьогоднi володiють мешканцi багатоквартирних будинкiв, треба звернути увагу на те, що:
- призначення управителя на конкурснiй основi органом мiсцевого самоврядування не позбавляє мешканцiв права змiнити управителя самостiйно;
- призначення управителя не обмежує прав та можливостей щодо створення ОСББ, переобрання управителя, змiни умов договору на управлiння;
- призначення або обрання управителя дає можливiсть мешканцям багатоповерхових будинкiв брати участь у програмах та механiзмах спiвфiнансування, що наразi працюють на рiвнi мунiципалiтету та держави.

Прочитано 246 разів

Підпишіться на новини будівництва:

 

 

Вибір редакції: