Ескалатори пiдземки - це механiзми, якi щодня iнтенсивно використовуються та забезпечують перевезення сотнi тисяч пасажирiв. Їхнiй капiтальний ремонт проводиться кожнi 10-12 рокiв або пiсля пробiгу у 150 тис. км з урахуванням типу ескалатора та його характеристик.
Процес капiтального ремонту передбачає повне розбирання ескалатора. Фахiвцi демонтують основнi елементи: сходове полотно, поручнi, редуктор, тяговi ланцюги та iншi деталi, що забезпечують роботу обладнання.
Деталi, якi можна перевезти, оглядають, дiагностують та ремонтують у спецiалiзованiй майстернi. Усi iншi великогабаритнi елементи ремонтують безпосередньо в машинному залi станцiї, де проходить капiтальний ремонт ескалаторiв. Цi надважливi ремонтнi роботи проводить спецiалiзована бригада фахiвцi на всiх ескалаторах столичного метро.
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, дiагностика - один з ключових етапiв ремонту. Пiсля демонтажу кожен елемент ескалатора перевiряють на зношенiсть та вiдповiднiсть технiчним вимогам. Якщо деталь придатна до подальшої експлуатацiї, проводять технiчне обслуговування та повертають в ескалатор. Якщо ж деталь не вiдповiдає стандартам безпеки, то її замiнюють.
Роботи тривають як вдень, так i вночi, адже справний ескалатор - це гарантiя безпеки пасажирiв. Водночас навiть пiсля капiтального ремонту важливо дбайливо ставитися до обладнання.
Попри свої значнi розмiри, ескалатор - вразливий механiзм. Зламати його може дрiбна монета або верхнiй одяг пасажирiв. У таких випадках доводиться зупиняти ескалатор на кiлька годин для ремонту пошкоджених елементiв, зокрема сходинок.


