Окрiм того, за цими адресами iснує заборгованiсть. Також особливо гострим залишається врегулювання питання боргу при передачi котельнi вiд одного управителя до iншого або до ОСББ. Вказанi дiї не потребують багато часу, проте вiдповiдальнi особи, якi мали б виконати цю роботу задовго до початку опалювального сезону, не виконали її досi. Це призвело до того, що десятки родин, зокрема з маленькими дiтьми, змушенi проживати в оселях без тепла. Це також породжує ризик пiдвищеного навантаження на електромережi, адже люди обiгрiвають кiмнати електроприладами. З урахуванням можливого дефiциту електроенергiї така ситуацiя загрожує пiдвищеною аварiйнiстю електромереж.
Свiдоме халатне ставлення власникiв котельних або компанiй, що здiйснюють управлiння теплоджерелами, також призводить до накопичення заборгованостi за спожитий у попереднi перiоди природний газ. Враховуючи цi фактори, найбiльш ефективним та дiєвим вирiшенням цiєї критичної ситуацiї є самоорганiзацiя будинкової громади, яку мiська влада готова пiдтримувати та супроводжувати в межах повноважень.
По iнформацiї ProfiDOM.com.ua, успiшних прикладiв такої взаємодiї вже достатньо. Без цього фундаментального кроку та створення належного контролю з боку мешканцiв, тобто власникiв квартир у будинку, ситуацiя буде лише погiршуватись i в подальшому матиме катастрофiчнi наслiдки, оскiльки в перспективi котельнi можуть вийти з ладу.
Єдиним легiтимним та ефективним шляхом є самоорганiзацiя, створення ОСББ та прийняття рiшення щодо котельнi: або самостiйне управлiння, або, при вiдсутностi боргу за газ, передача в комунальну власнiсть i в управлiння "Київтеплоенерго". Лише за таких умов питання вдасться вирiшити не лише в частинi вiдновлення теплопостачання та стабiльного проходження поточного опалювального сезону, але й бiльш глобально - недопущення псування, належної роботи i обслуговування обладнання в подальшi перiоди.