Експерт повiдомила, що зростання вiльних площ, що продовжується, особливо торкнулося ТРЦ регiонального (вакантнiсть 30,9%) i окружного (19,2%) формату.
"Тому зараз як нiколи результативнiсть роботи ТРЦ, перш за все, залежить вiд двосторонньої здатностi домовлятися: як з боку керуючої компанiї, так i з боку рiтейлерiв", - зазначає директор компанiї в iнтерв'ю агенцiї "Iнтерфакс-Україна".
Щоб подолати негативнi наслiдки, ТРЦ намагаються активнiше залучати нестандартних орендарiв (вiд ЦНАП до музеїв, як нещодавно зробили у ТРЦ "Гулiвер"). Таким чином, звiльненi пiсля виїзду орендарiв площi починають використовуватися як майданчики для конференцiй/iвентiв або навiть як експозицiйнi майданчики. Проте, за словами керiвника UTG, вiдвiдувачi таких форматiв для решти орендарiв є iмпульсними покупцями, хоча надалi можуть стати постiйними клiєнтами торгового центру.
"Такi нестандартнi орендарi можуть тимчасово вирiшити проблему вакантностi примiщень, зiграти ситуативну рекламну роль, але навряд чи зможуть закрiпитися в ТРЦ i стати стабiльним генератором потоку. Пов'язано це з тим, що вони найчастiше не сплачують оренду, не генерують потiк i не є комерцiйними", - зазначає Локтiонова.
По iнформацiї ProfiDOM.com.ua, водночас, розглядаючи перспективи едюкейменту (орендар, який веде освiтню дiяльнiсть) у торгових центрах України на тлi обмеженого асортименту якорiв, експерт наголошує на його перспективностi. Хоча й каже, що едюкеймент для України є новинкою, тому потребує суттєвих ресурсiв для створення значної маркетингової пiдтримки.
"Однак в умовах вiйни девелопери не готовi вкладати суттєвi суми у розвиток нових функцiй. Тому слiд повернутися до цього питання пiсля нашої перемоги", - наголошує вона.


