"Українцi прагнуть i заслуговують на кращий сервiс. RED вiд ЛУН уже 7 рокiв пiдтримує прогресивнi новацiї девелоперiв i сприяє розвитку девелопменту житла. Метою цього нашого дослiдження був аналiз сервiсiв на етапах продажу i експлуатацiї - якi iнструменти затребуванi у споживачiв, якi набувають актуальностi, а якi, навпаки, зникають", - повiдомила керуюча партнерка спiльноти девелоперiв житла RED Community Тетяна Шульга-Забельська агентству "Iнтерфакс-Україна".
Пiд час дослiдження, проведеного за пiдтримки НАСК "Оранта", було проаналiзовано клiєнтськi сервiси 62 девелоперiв iз Києва та областi, Львова та областi, Днiпра, Iвано-Франкiвська, Тернополя, Закарпатської областi, Чернiвцiв, Рiвного, Харкова, Житомира, Кропивницького та Полтави. Також за пiдтримки КК "Мiсто для людей" було проведено опитування понад 130 жителiв київських новобудов щодо задоволеностi сервiсами.
За результатами дослiдження Шульга-Забельська видiлила кiлька трендiв: загалом по країнi вiддiли продажу гнучко коригують свiй функцiонал пiд вимоги споживачiв.
Щодо базових сервiсiв, якi пропонують бiльшiсть вiддiлiв продажу, вона назвала: консультацiї в месенджерах (100%), оформлення права власностi (98.4%), менеджер iз супроводу угод (93.5%), персональний менеджер (88.7%), послуга перепланування (83.9%), iндивiдуальний вiдеоогляд (74.2%), юридичний консультант (69.4%) та вiддiл якостi-рекламацiй (58.1%).
Як стало вiдомо ProfiDOM.com.ua, поки що трохи бiльше половини пропонують майбутнiм мешканцям послуги фiнансового консультанта. Перегляд шоу-румiв як iнструмент, що стимулює продаж, використовують лише 45,2% девелоперiв, чат-боти на сайтах проєктiв - третина. I лише кожен десятий пропонує опцiю страхування купленого житла.
"За результатами комплексного дослiдження сервiсiв на етапi продажу було виокремлено три лiдери за кiлькiстю послуг для покупцiв: Alliance Novobud, якiй реалiзує проєкти в столичному регiонi, здобув 40 балiв, житомирський девелопер Premium Space - 39 балiв та Stone House (примiська котеджна забудова в Київськiй областi) - 38 балiв, де 1 бал нараховувався за кожен наявний сервiс, зазначений в опитуваннi", - повiдомила Шульга-Забельська.
Дослiджували також сервiси супроводу клiєнтiв у банках щодо пiльгового кредитування та страхування житла пiд час довгострокової розстрочки, послуги з ремонту, фiнансовi сервiси та програми лояльностi, роботу з державними програмами кредитування та сервiси безпосередньо у вiддiлах продажу.
"На цьому етапi серед тих, хто долучився до "єОселi", по 14,3% опитаних девелоперiв пропонують один iз варiантiв - пiд 3% (для вiйськових, медикiв, освiтян) або пiд 7% (для iнших категорiй, якi потребують полiпшення житла). Але бiльшiсть, 71,4%, працюють iз двома програмами. Щодо "єВiдновлення", то одночасно з "єОселею" до неї долучено 55% опитаних, не використовують поки що 45%", - зазначила Шульга-Забельська.
64% опитаних забудовникiв мають свої програми лояльностi, розробленi для вiйськових, а 39% - для iнших категорiй. Лише близько 13% страхують фiнансовi ризики, зокрема для вiйськових.
Глибиннi iнтерв'ю, проведенi з топ-менеджерами девелоперських компанiй, констатували, що найважливiшим для покупцiв сервiсу є супровiд угоди. При цьому респонденти вказали на затребуванiсть системних комунiкацiй як на етапi купiвлi, так i пiсля.
У минуле вiдходять друкованi буклети, iмейл-розсилка i телефоннi дзвiнки (вже зараз понад 70% комунiкацiї з клiєнтом - у месенджерах). Зростає популярнiсть цифрових iнструментiв, як-от чат-бот для вiдтермiнування, з автоматичним виставленням рахунку, чат-бот на вiддалене укладення угоди; онлайн-калькулятори; ТГ-канали та чати з iнвесторами й навiть автоматизацiя процесу передачi житла.