Додаток до наказу від 30.06.2009 № 256,
який опубліковано в Інформаційному бюлетені № 7’2009
Зміна №1 ДСТУ Б В.2.3-10-2003
Споруди транспорту. Огородження дорожнє парапетного типу. Загальні технічні умови
1 РОЗРОБЛЕНО: Українським державним виробничо-технологічним підприємством "Укрдортехнологія"
2 ПРИЙНЯТО ТА НАДАНО ЧИННОСТІ: наказ Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 30 червня 2009 р. № 256
Чинна з 01 січня 2010 року
Зміст, назви розділів 7 та 8 викласти в такій редакції:
"7 Вимоги безпеки та охорони довкілля";
"8 Правила приймання. Методи контролювання"
"11 Оцінювання відповідності"
Розділ 1доповнити пунктами:
"1.5 Стандарт є складовою частиною системного комплексу нормативних документів, які встановлюють вимоги до будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, визначені Технічним регламентом.
1.6Відповідність дорожнього огородження парапетного типу, згідно з цим стандартом, вимогам забезпечення механічного опору та стійкості, а також забезпечення безпеки життя і здоров'я людей та забезпечення безпеки експлуатації, установлені 11.1) і 11.3) Технічного регламенту, підтверджується натурними випробуваннями конструкції згідно з ДСТУ Б В.2.3-13".
Розділ 2 доповнити нормативними посиланнями на:
"Технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2006р. № 1764)
Технічний регламент модулів оцінки відповідності та вимог щодо маркування Національним Знаком відповідності, які застосовуються в технічних регламентах (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003р. № 1585)
ДСТУ 4179-2003 Рулетки вимірювальні металеві. Технічні умови
ДСТУ Б А.1.2-1:2007 Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення
ДСТУ Б В.2.3-12-2004 Споруди транспорту. Огородження дорожнє металеве бар’єрного типу. Загальні технічні умови
ДСТУ Б В.2.3-13:2006 Споруди транспорту. Огородження дорожні першої групи. Порядок проведення натурних випробувань
НПОАП 63.21-1-1.01-96 Правила охорони праці при будівництві, ремонті та утриманні автомобільних доріг та на інших об’єктах дорожнього господарства
СОУ 45.2-00018112-006:2006 Безпека дорожнього руху. Порядок огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг
СОУ 45.2-00018112-023:2008 Споруди транспорту. Пристрої амортизаційні дорожні. Загальні технічні вимоги"
Вилучити посилання на:
"ГОСТ 7502-89, ДНАОП-5.1.14-1.1-96, ІНУВ.3.2-218-051-95"
Посилання на "ДБН В.2.3-4-2000 Споруди транспорту. Автомобільні дороги" замінити посиланням на "ДБН В.2.3-4-2007 Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво".
Розділ 3 доповнити визначенням поняття:
"Комбіноване огородження –огородження дорожнє, у якого нижня частина (підоснова) виконана за вимогами огородження парапетного типу згідно з цим стандартом, верхня частина – балками металевого огородження бар’єрного типу (ДСТУ Б В.2.3-12)"
Пункт 4.1. Доповнити абзац словами: " – для парапетного огородження;
0,6 м; 0,8 м; 1,0 м; 1,3м – для комбінованих огороджень".
Пункт 4.3. Текст другого речення після слів "цифрового позначення"доповнити словами: "поперечного прогину".
Пункт 4.3.Долучити підпункт такого змісту:
"4.3.4 Залежно від використання у верхній частині огородження парапетного типу конструкції огородження іншого типу, групу огородження парапетного типу розподіляють на:
- парапетне (без позначення);
- комбіноване (позначається малою літерою "к" в круглих дужках)".
Пункт 4.4. До умовних позначень огородження долучити позначення
ДСТУ "Б В.2.3-10-2003".
Доповнити прикладами конструкцій огородження:
- "тимчасового центрального комбінованого металевого збірного, з поперечним прогином 1,0 м, висотою 0, 8 м і стримувальною здатністю 37 кДж:
ТЦ (к)-МН-1,0-0,8/37 ДСТУ Б В.2.3-10-2003;
- стаціонарного мостового центрального комбінованого металевогозбірного, з поперечним прогином 0,8 м, висотою 0,9 м і стримувальною здатністю 280 кДж:
СМЦ (к)-МН-0,8- 0,9/280 ДСТУ Б В.2.3-10-2003"
Пункт 5.9 викласти у новій редакції:
"5.9Геометричні параметри залізобетонного або металевого збірного, або монолітного парапетного, крім огородження зниженої висоти, а також нижня частина (підоснова) комбінованого огородження, повинні відповідати наведеним на рисунках 1; 1а; 1б; 1в та 1г. Допускається підвищення висоти стаціонарного і тимчасового двобічного дорожнього та стаціонарного центрального мостового огородження або застосування пристрою висотою від 0,15 м до 0,25 м для переривання у темну пору доби променя світла фар зустрічного транспорту."
Пункт 5.9 доповнити рисунками 1а; 1б; 1в; 1г:
Рисунок 1а – Приклад конструкції бетонного збірного стаціонарного парапетного огородження
|
Рисунок 1б – Приклад конструкції бетонного збірного тимчасового парапетного огородження |
Рисунок 1в – Приклад конструкції металевого комбінованого огородження тимчасового |
Рисунок 1г – Приклад конструкції металевого комбінованого огородження тимчасового |
Пункт 5.11. У посиланні на рисунок 1 позначення h1 замінити на h0.
Пункт 5.13. Другий абзац викласти в такій редакції:
"Для проектування конструкції стаціонарних огороджень на дорогах та вулицях, де дозволена швидкість руху 60 км/год, необхідно приймати наступні навантаження:
N1 –для ділянок доріг з характеристиками, що відповідають мінімальному значенню коефіцієнта зчеплення 0,30 згідно з таблицею 3 ДСТУ 3587;
N2 – для ділянок доріг з характеристиками, що відповідають мінімальному значенню коефіцієнта зчеплення 0,35 згідно з таблицею 3 ДСТУ 3587."
Додати пункт 5.22 "Огородження повинні відповідати вимогам цього стандарту та конструкторської документації"
Розділ 6.Додати пункт такого змісту:
"6.6Монтаж комбінованого огородження слід починати з робочої ділянки, перед якою згідно з СОУ 45.2-00018112-023 повинен бути передбачений амортизаційний пристрій."
Розділ 7. Назву розділу викласти в новій редакції: "Вимоги безпеки та охорони довкілля".
Пункт 7.3. Посилання на ІНУВ-3.2-218-051 замінити посиланням на
СОУ 45.2-000181123-006. Посилання на ДНАОП-5.1.14-1.1 замінити посиланням на НПАОП 63.21-1.01.
Розділ 8. Назву розділу викласти в новій редакції: "Правила приймання. Методи контролювання".
В пункті 8.1 посиланні на розділ 16 замінити посиланням на розділ 22.
Пункт 8.2.2. Посилання на ГОСТ 7502 замінити посиланням на ДСТУ 4179.
Підпункти 8.3.1 та 8.3.2 вилучити.
Пункт 8.3 Текствикласти у новій редакції:
"8.3 Перед початком виробництва огородження і при зміні конструктивних рішень підприємство-виробник повинен перевірити відповідність конструкції марки з найбільшою стримувальною здатністю вимогам призначення та надійності згідно з 5.1 ÷ 5.6 цього стандарту в умовах дії визначеного типу розрахункового наїзду згідно з 5.12 цього стандарту в натурних умовах на спеціальному полігоні.
Натурні випробування конструкції огородження проводять у відповідності до ДСТУ Б В.2.3-13".
Пункт 9.2. Текствикласти у новій редакції:
"9.2Огородження парапетного типу використовують в стримувальній системі, якщо розрахунковий поперечний прогин огородження бар’єрного типу згідно з ДСТУ Б В.2.3-12 або тросового типу згідно з ДСТУ 2734 не спроможний забезпечити вимоги призначення та надійності в певних умовах руху на штучній споруді або ділянці дороги.
Комбіновані металеві огородження парапетного типу застосовують у випадках, коли, дотримуючись відповідної стримувальної здатності, необхідно передбачити зменшення навантаження огородження у місці встановлення за рахунок зменшення його маси."
Пункт 9.6доповнити підпунктами:
"9.6.1 Комбіновані металеві огородження повинні мати початкову і кінцеву ділянки. Якщо довжина робочої ділянки таких огороджень перевищує 180 м, в конструкції слід передбачити компенсаційні балки та компенсаційні отвори для з’єднання нижніх частин сусідніх ділянок довжиною від 90 м до 150 м.
9.6.2 Комбіновані центральні огородження зниженої висоти (рис. 1г) слід застосовувати при проведенні дорожніх або аварійних робіт на ділянках доріг без розділювальної смуги для:
- розділення зустрічних транспортних потоків;
- відхилення напрямку руху зі смуги, на якій виконують роботи;
- перенесення руху із однієї смуги руху на іншу."
Пункт 10.2 викласти в новій редакції:
"10.2 Гарантійний строк експлуатування стаціонарного огородження повинен бути не менше ніж 10 років з дня його встановлення, тимчасового – 5 років з дня виготовлення."
Ввести до стандарту новий розділ:
"11 ОЦІНЮВАННЯ ВІДПОВІДНОСТІ
11.1Оцінювання відповідності даної конструкції, марки огородження вимогам Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд здійснюється шляхом сертифікації уповноваженим органом оцінки відповідності (далі – УОО) за наступними показниками безпеки.
- стримувальною здатністюзгідно з 5.12;
- поперечним прогином згідно з 5.5;
- інерційним перевантаженням пасажирів під час контакту транспортного засобу з огородженням згідно з 5.3;
- вибігом транспортного засобу після контакту з огородженням згідно з 3.4 ДСТУ Б В.2.3-13.
11.2Сертифікація здійснюється відповідно до положень, запроваджених Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, ДСТУ Б А.1.2-1 і цим стандартом.
Процедури оцінки відповідності визначає УОО на підставі пунктів 14, 18 - 20 Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, з урахуванням вимог Технічного регламенту модулів оцінки відповідності.
11.3Оцінювання відповідності огородження проводять за основними вимогами призначеності і надійності згідно з цим стандартом шляхом:
- натурних випробувань згідно з ДСТУ Б В.2.3-13;
- контролю за виробництвом на підприємстві;
- випробувань окремих деталей і збірних одиниць згідно з цим стандартом.
11.4Для виробника огородження, який знаходиться за межами України, а також для вітчизняного виробника, який випускає огородження за іноземними нормативними документами, підтвердження відповідності даної конструкції, марки огородження вимогам Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд здійснюють шляхом декларування виробником відповідності даної конструкції.
11.5Виробник огородження повинен вживати заходи для того, щоб виробничий процес постійно забезпечував відповідність виробів вимогам Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, інформувати орган оцінки про будь-які зміни в сертифікованій конструкції огородження або в технологічному процесі її виготовлення."